• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
چهار شنبه 4 بهمن 1402
کد مطلب : 216652
+
-

هشدار جدی به آمریکا از قلب نیویورک

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه ایران که به‌منظور شرکت در نشست شورای‌امنیت سازمان ملل به آمریکا سفر کرده‌است، در جریان دیدارهای دوجانبه ‌خود در نیویورک بر توقف فوری جنایات رژیم‌صهیونیستی و نسل‌کشی در غزه تأکید و اعلام کرد ایران درباره گسترش دامنه تنش‌ها در منطقه به آمریکا هشدار جدی داده ‌است.
وزیر امورخارجه پیش از ورود به نیویورک در پی ترور 5 مستشار نظامی ایران در سوریه، در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: رژیم اسرائیل باید عواقب اقدامات تروریستی خود را علیه مستشاران نظامی ایران متحمل شود. امیرعبداللهیان علاوه بر شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل برای نخستین بار، با همتایان خود و مقامات سازمان ملل نیز دیدارهای دوجانبه‌ای داشته است.

ایفای نقش فعال‌تر روسیه برای توقف جنگ
وزیر امور خارجه کشورمان در نخستین دیدار دوجانبه‌ خود با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت‌وگو کرد. وزیر امور خارجه کشورمان تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی به سوریه و لبنان را ناشی از تلاش برای منحرف کردن توجه جامعه جهانی از این شکست مفتضحانه، عجز و درماندگی این رژیم در میدان نبرد و تلاشی شرورانه برای گسترش بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه دانست. امیرعبداللهیان در ادامه با اشاره به جایگاه روسیه و نقش آن به‌عنوان یکی از اعضای دائم شورای امنیت، خواستار ایفای نقش فعال‌تری توسط این کشور به‌منظور توقف جنگ علیه غزه شد.

هشدار به آمریکایی‌ها
وزیر امور خارجه ایران درباره سفر به نیویورک و دستورکارهای پیش رو درجمع خبرنگاران گفت: ما به آمریکایی‌ها پیام و هشدار جدی دادیم و گفتیم اقدامی که آمریکا و انگلیس به‌طور مشترک انجام دادند و به مناطقی در یمن حمله کردند، تهدید صلح و امنیت در منطقه است. تشدید دامنه جنگ است. وی ادامه داد: در همان ساعاتی که انگلیس و آمریکا حملاتی را علیه یمن انجام دادند، تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که حدود 230کشتی در دریای سرخ در حال حرکت بوده‌اند. این به آن معناست که پیام یمنی‌ها را به خوبی دریافت کرده‌اند که صرفا کشتی‌هایی که در حال حرکت به سمت بنادر رژیم اشغالگر اسرائیل هستند توسط یمنی‌ها متوقف می‌شوند. من البته هفته گذشته در داووس در ملاقاتی که با وزیر خارجه انگلیس داشتم به صراحت گفتم که اقدام شما در تنش‌افزایی در دریای سرخ و علیه یمن یک خطای استراتژیک بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید