• چهار شنبه 5 خرداد 1400
  • الأرْبِعَاء 14 شوال 1442
  • 2021 May 26

تغییر الگوی ارتباطات در ایران

بررسی اثر هزینه‌های ارتباطات در سبد خانوارها و الگوی ارتباطی مردم نشان‌دهنده تغییری بزرگ در جامعه 85‌میلیون‌نفری ایران است
ایرانی‌ها طی 8 سال گذشته آنلاین‌ترشده‌ و پول بیشتری برای آنلاین‌شدن پرداخت کرده‌اند؛ آمارها نشان می‌دهد که آنها در حال فاصله‌گرفتن از عصر تلفن‌های ثابت و فکس هستند؛ الگویی که باعث‌شده تا دسترسی آنها به اینترنت به عنوان یک ضرورت و مطالبه ملی مطرح شود و راه دولت‌های آینده برای ایجاد دست‌انداز در مسیر آنلاین‌شدن و آگاه‌شدن شهروندان را سخت‌تر می‌سازد.

بخت‌برگشتگان

با کمک جامعه محلی، آب به تعدادی از جوجه فلامینگوهای بختگان رسید. این آب از حقابه زیستی تالاب که وزارت نیرو موظف به تامین آن است، تامین نشده است، بلکه تشکل‌های زیست‌محیطی با کمک جامعه محلی و سازمان حفاظت محیط‌زیست، دست به‌کار شدند و طرحی را که سال 96نتایج مطلوبی از آن به‌دست آمد، دوباره اجرا کردند و آب را از زمین‌های کشاورزی اطراف به کلونی جوجه فلامینگو‌ها رساندند تا آنها 2ماه دیگر برای پرواز و نجات از نمک سود شدن فرصت داشته باشند.

آسیب ردصلاحیت‌ها به مشارکت انتخاباتی مردم

انتخابات ادوار مختلف در جمهوری اسلامی ایران فراز و فرود داشته است و در آخرین مورد حدود 42درصد واجدین شرایط در انتخابات مجلس یازدهم در اسفندماه98 شرکت کردند که کمترین میزان طی 4دهه انقلاب بود.

پیک پنجم شدیدتر از پیک چهارم خواهد بود

با توجه به شرایط فعلی، احتمال ایجاد پیک پنجم کرونا بسیار زیاد است. در این زمینه هم سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت نسبت به این موضوع هشدارها را داده و اعلام کرده‌اند که با توجه به‌احتمال برگزاری تجمعات انتخاباتی در روزها و هفته‌های آینده، خطر اوج گرفتن بیماری، بسیار بالاست.

نماد سرباز وطن در بلندی‌های عباس‌آباد

انتهای بلوار سرو، روی بلندی‌های منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد که با نهال‌های جوان سرسبز شده است، یادمان «سرباز وطن» به شکل سرو، رنگ فلزی و با ارتفاع 90متر ساخته خواهد شد.

واکنش سیاسیون به ردصلاحیت چهره‌های شاخص

اطلاعیه شماره 15ستاد انتخابات کشور که ظهر دیروز صادر شد، پایانی بود بر 10روز گمانه‌زنی پیرامون چهره‌هایی که قرار است پس از عبور از فیلتر شورای نگهبان، تبلیغات انتخاباتی خود را آغاز کنند.
ماندانا قنواتی، رئیس بیمارستان رازی اهواز در گفت‌وگو با همشهری از مشقت‌های 9‌ماه مدیریت کرونا در یکی از مهم‌ترین بیمارستان‌های خوزستان می‌گوید

روایت روزهای سخت کرونا در اهواز

اوایل سال گذشته، خبرهای بدی از خوزستان به گوش می‌رسید؛ آن زمان تهران به‌تازگی از پیک کرونا خارج شده بود و گزارش‌ها از جنوب کشور، حکایت از روند نگران‌کننده شیوع بیماری داشت.

پنجره‌ای کوچک به سینمای جهان