• چهار شنبه 17 اردیبهشت 1399
  • الأرْبِعَاء 13 رمضان 1441
  • 2020 May 06

رقابت 3قدرت جهانی برای ساخت واکسن کرونا

اتحادیه اروپا، آمریکا و چین، رقابت برای تولید واکسن ویروس کرونا را آغاز کرده‌اند
شمار قربانیان کرونا از مرز 250هزار نفر گذشته و این ویروس جان‌سخت‌ همچنان جان آدم‌ها را می‌گیرد؛ وضعیتی که ضرورت تولید واکسن را اجتناب‌ناپذیر و کشورها را برای نخستین بار مجبور به همکاری با یکدیگر در این زمینه کرده است.
افزایش امیدها برای بازگشایی سینماها تا عید فطر

سلام دوباره به سینما

اتوبوس می‌رود و شما نباید از آن جا بمانید. این مثال استادان معروف فیلمسازی دانشگاه UCLA انگار دقیق‌ترین تعبیر برای تشریح احوال این روزهای سینمای ایران است.

زمانی برای بازنگری در شیوه اطلاع‌رسانی کرونا

ستاد ملی مقابله با کرونا پس از شروع همه‌گیری این بیماری در ایران در نحوه اطلاع‌رسانی خود، تغییر اساسی داد و در اعلام آمار روزانه به تعداد مبتلایان، درگذشتگان و بهبودیافتگان هر روز اکتفا کرد و همه نهادهای ذیربط را از اعلام آمارهای جداگانه و یا بخشی برحذر داشت تا آنجا که گفته می‌شود، برخی مقامات بهداشتی بابت اعلام آمارهایی که مورد تأیید وزارت بهداشت نبوده از کار برکنار شده‌اند.

توقف شهرفروشی دستاورد بزرگی است

بیش از 2دهه است که ریشه مشکلات کلانشهر تهران و سایر کلانشهرهای کشور را پدیده‌ای به نام شهرفروشی معرفی می‌کنند.

کارنامه غیرشفاف

نگاهی به عملکرد مدارس غیرانتفاعی در زمانه کرونا
​​​​​​​انگار در جامعه ما جدایی و انفکاک میان فلسفه تاسیس یک پدیده، با آنچه در بعد آن رخ می‌دهد و البته شباهت چندانی با اصل تکامل ندارد به یک اصل بدیهی و عام تبدیل شده است.

انتقال تجربیات کرونایی‌تهران؛ این بار با وین

شهرداران تهران و وین دیروز در یک گفت‌وگوی تصویری مجازی تجربیات خود را در مقابله با کرونا به اشتراک گذاشتند و از یکدیگر دعوت کردند تا بازدیدی از این شهرها داشته باشند.

اخراج در میانه بحران

یک‌ماه پیش مدیرعامل یکی از بیمارستان‌های تهران از تعدیل نیروی 50درصدی پرستاران خبر داد؛ درست زمانی که بیمارستان‌های دولتی درگیر پاندمی کرونا بودند.
گزارشی از وضعیت و رویکرد مدیریت شهری تهران درباره طرح سوت‌زنیافشاگران فسادکه گفته می‌شود شورای شهر به‌زودی دوباره ‌آن‌را به جریان می‌اندازد

سوت‌زنان؛ سدی در برابر فساد

شما یک‌ دیده‌بان شهری هستید؛ شاید خودتان هم خبر نداشته باشید.

ایجاد غرفه‌های عرضه ماسک در ۵۲ایستگاه مترو