24
چهار شنبه 17 اردیبهشت 1399
شماره 7935
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

نقدی برای تمام فصول

یادداشت
درگذشت نجف دریابندری، بهانه‌ای شد این‌بار با افسوس و تأسف برای یادآوری مجدد و موکد جایگاه بی‌بدیل چهره‌ای که فقط مترجم نبود و جمله معروف «او خود به‌تنهایی یک نهاد بود» در مورد دریابندری هیچ نشانی از اغراق ندارد.
ویژه
این روزها، روزهای سختی است. شیوع ویروس کرونا وضعیت معمول زندگی را تغییر داده است.
اگر علائمی دارید که فکر می‌کنید، کرونا گرفته‌اید، باید کارهایی انجام دهید تا هم سلامت خودتان را حفظ کنید و هم مانع انتشار بیماری به اطرافیانتان و سایر افراد شوید.
​​​​​​​کتاب «دور دنیای فلسفه در هشت روز» نوشته دِیو ‌رابینسون و ریچارد ‌آزبرن با ترجمه شهاب‌الدین عباسی از سوی نشر خزه منتشر شد.
طرح روز
​​​​​​​نیویورک: بدلکاری نیوزیلندی در شبکه اجتماعی با شرکت هنرپیشه ‌هالیوود دعوای دسته‌جمعی صوری راه انداخت.
​​​​​​​کالیفرنیا: صاحب یک فروشگاه به‌دلیل استفاده از کلاه سفیدی که نماد‌ نژادپرستی در آمریکاست، مورد انتقاد قرار گرفت.

عکس روز

عکس روز
توزیع 6میلیون ماسک در مترو اسپانیا

توزیع 6میلیون ماسک در مترو اسپانیا

​​​​​​​مادرید: شهروندانی که از وسایل حمل‌ونقل عمومی شهر مادرید اسپانیا استفاده می‌کنند، باید حتما ماسک بر صورت داشته باشند، از این‌رو بیش از 6میلیون ماسک بین مسافرها توزیع شد.
مشاهده خرس قهوه‌ای پس از 150سال
مشاهده خرس قهوه‌ای پس از 150سال
​​​​​​​گالیسیا: یک خرس قهوه‌ای برای نخستین‌بار طی ۱۵۰سال گذشته در پارک ملی اینورنادرو در شمال غربی اسپانیا مشاهده شد.

کاهش خطر ابتلا به کرونا در آرایشگاه‌ها

مهارت
به سالن‌های شلوغ مراجعه نکنید.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
​​​​​​​بانک «کردیت اگریکولایندوسوز» یک موافقتنامه اعتباری با بانک ملی ایران برای خرید 100دستگاه لوکوموتیو آلستوم به ارزش 192میلیون یورو معادل 171میلیون دلار امضا کرد.
​​​​​​​سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد کشورها باید محدودیت‌های قرنطینه را به‌صورت تدریجی رفع کنند و همچنان که در حال مراقبت از وضعیت شیوع کرونا ویروس‌ هستند، برای اعمال مجدد این محدودیت‌ها درصورت بازگشت ویروس آمادگی داشته باشند.
​​​​​​​شرکت «ایرباس Airbus» تصمیم دارد از یک حسگر فوق‌العاده حساس برای تشخیص بمب در فرودگاه‌ها بهره ‌بگیرد که توسط یک استارتاپ ساخته شده و از سلول‌های بیولوژیکی زنده استفاده می‌کند و می‌تواند امنیت فرودگاه‌ها را به‌خوبی تضمین کند تا دیگر شاهد حملات‌ تروریستی در آنها نباشیم.