06
چهار شنبه 26 شهریور 1399
شماره 8039
هوشمند
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

سرمایه ۳هزارمیلیارد تومانی جدید برای شبکه ملی اطلاعات

ارتباطات
​​​​​​​عزم جدیدی برای گسترش شبکه ملی اطلاعات در جریان است و به‌نظر می‌رسد بودجه‌های خوبی هم برای آن در همین مقطع فعلی درنظر گرفته شده است.
ویژه
​​​​​​​دیروز استارتاپ «کاسموس اِی‌آی» که 2دفتر مشترک در ورشو و شانگهای دارد، اعلام کرد که تفاهمنامه‌ای را با شرکت داده‌پردازی ADA منعقد کرده تا کارش را در جنوب شرق آسیا توسعه بدهد.
فناوری
​​​​​​​شرکت مایکروسافت در سال2018، یک مرکز داده را به انتهای دریای اسکاتلند فرستاد و 864سرور و 27.6پتابایت اطلاعات ذخیره‌سازی شده را در عمق 117فوتی 35.6متری اقیانوس فرو برد. دیروز، این شرکت گزارش داد که این تجربه، موفقیت‌آمیز بوده و مشخص شده است که ایده مرکز داده‌های «زیر آب» در واقع ایده بسیار خوبی به‌حساب می‌آید.

هیجان نشانه‌های احتمالی حیات در زهره

کشف گاز فسفین در اتمسفر سیاره زهره نظر بسیاری از دانشمندان را جلب کرده است. اما آیا حیات فرازمینی در ابرهای این سیاره غوطه‌ور است؟
نجوم
سال‌هاست دانشمندان بهترین ابزارهای علمی را در جست‌وجوی حیات فرازمینی به‌کار گرفته‌اند و حالا این ایده که ممکن است حیات حتی به‌صورت مولکولی در ابرهای سیاره زهره کشف شود، بسیار هیجان‌انگیز به‌حساب می‌آید.
داوینچی؛روبات‌ متخصص پاستا

داوینچی؛روبات‌ متخصص پاستا

شیوع کرونا باعث جذابیت بیشتر روبات‌های آشپز شده که سریع و بدون خستگی پخت‌وپز می‌کنند
​​​​​​​صنعت روباتیک در روزهایی که مردم به نوعی عدم‌اطمینان در بحران ویروس کرونا و همه‌گیری بیماری کووید-19، دارند لحظات بسیار مهمی را سپری می‌کند.
سرمایه‌پذیری یک استارتاپ جذاب هندی
سرمایه‌پذیری یک استارتاپ جذاب هندی
​​​​​​​استارتاپ CashKaro، یکی از برترین سایت‌های خرید اعتباری و کوپنی در هندوستان، پس از به‌دست آوردن 10میلیون دلار در سرمایه‌گذاری سریB، دامنه خدمات خود را برای تجارت الکترونیکی گسترش خواهد داد.
PDF هوشمند
کوتاه هوشمند
شرکت جنرال‌موتورز اعلام کرد که برنامه رونمایی از محصول جدید این کارخانه که قرار بود روز بیستم‌ماه مه صورت بگیرد، در روز 20اکتبر۲۹ مهر انجام خواهد شد.