61
سه شنبه 2 مهر 1398
شماره 7767
کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

دستگیری متهم به قتل مرد جوان در زاهدان

امنیت
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی متهم به قتل مرد جوان در زاهدان پس از ۸ ماه فرار به دام افتاد.
اخبار ویژه
مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای امسال 29 شرکت برای سرمایه‌گذاری در بندر شهید بهشتی چابهار تقاضای سرمایه‌گذاری کرده‌اند.
فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان گفت: حوادث رانندگی هفته گذشته در جنوب این استان 7‌ کشته و ۳۴ مجروح برجا گذاشت. سرهنگ «یداله ستوده» در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: این میزان فوتی و مجروح نتیجه ۲۲ فقره تصادف در جاده‌های جنوب استان بوده است.
مسئول روابط عمومی اداره‌ کل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان گفت: شرکت هواپیمایی آتا با 4 پرواز در مسیر تهران - زاهدان باعث افزایش شمار پروازهای این خط هوایی شد.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: هم‌زمان با سراسر کشور کار سرشماری عمومی زنبورستان‌های این استان از ۶ تا ۱۹ مهر انجام می‌شود.
شهردار جاسک گفت: ۷ نفر شتر سرگردان در شهر جاسک جمع‌آوری شد.
نمایشگاه فرهنگی، رزمی دفاع مقدس از شامگاه یکشنبه هم‌زمان با نخستین روز از آغاز هفته دفاع مقدس، در محل پارک ولایت بندرعباس گشایش یافت. به گزارش ایرنا، استاندار هرمزگان در مراسم گشایش نمایشگاه دفاع مقدس در بندرعباس که با حضور جمع کثیری از مسئولان و فرماندهان نظامی و انتظامی برگزار شد، اظهار کرد: دفاع مقدس یک سرمایه معنوی و دفاعی برای ملت ایران و یک الگوی مناسب برای کار جهادی در کشور است.
در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید 4 واحد آموزشی خیرساز و یک واحد احداثی با اعتبارات دولتی در قالب ۶۰ کلاس درس به آموزش و پرورش سیرجان واگذار شد.
تاریخ‌شناسان قدمت جلگه میناب را بیش از 100 هزار سال می‌دانند و بنیان این شهر را به زمان ساسانیان نسبت می‌دهند؛ اما بعضی اسناد تاریخی موجود نشان می‌دهد این شهرستان قدمتی بیش از 2500 سال دارد که در این‌باره می‌توان به سفرنامه نئارخوس نئارکوس، سردار اسکندر مقدونی، مراجعه کرد.

نواقص طرح کدینگ کارت سوخت بررسی می‌شود

براساس این طرح، فقط خودرو‌هایی که در بازه زمانی فروردین ۹۷ تا انتهای فروردین ۹۸ در جایگاه‌های عرضه سوخت استان سوخت‌گیری کرده‌اند، مجاز به سوخت‌گیری هستند
گزارش
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: نواقص طرح کدینگ کارت‌های سوخت این استان در حال بررسی است و به منظور رفاه حال شهروندان پیشنهادهایی از جمله فراهم شدن زمینه ذخیره سوخت ماهانه خودروها ارائه شده که قطعاً از ایجاد صف‌های طولانی در روزهای آخر هر ماه در جایگاه‌های سوخت جلوگیری می‌کند.
شیوع مصرف قلیان در کرمان

شیوع مصرف قلیان در کرمان

شیوع مصرف قلیان بین دانشجویان پسر و دختر در دانشگاه‌های کرمان به ترتیب ۵۷ و ۲۸ درصد گزارش شده است که 2 تا چند برابر شیوع مصرف سیگار است
روزهای تابستان سپری شد و این در حالی است که این تعطیلات در کرمان با افزایش عرضه و مصرف قلیان در سکوت مسئولان گذشت.
زاهدان در محاصره نخاله‌های ساختمانی

زاهدان در محاصره نخاله‌های ساختمانی

دپوی پسماندهای ساختمانی در حاشیه شهرستان زاهدان مشکلات بسیاری برای شهروندان ایجاد کرده است
شهرستان زاهدان با وسعت ۳۱هزار و ۲۵۰ کیلومتر مربع، معادل ۱۷ درصد از مساحت استان را به خود اختصاص داده است.
کنترل جاده‌های هرمزگان با پهپاد
کنترل جاده‌های هرمزگان با پهپاد
نیروی انتظامی با هدف هوشمندسازی و به‌کارگیری فناوری‌های نوین، استفاده از پهپاد و بالگرد برای کنترل جاده‌ها را در دستور کار قرار داده است.
۲۰طرح اشتغال‌زا در ریگان افتتاح می‌شود
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ریگان گفت: ۲۰ طرح اشتغال‌زا به همت ناحیه مقاومت سپاه این شهرستان آماده افتتاح شد

قیمت مرغ در کرمان کاهش یافت

بازار
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان با بیان این‌که قیمت هر کیلوگرم مرغ از چند ماه گذشته 1۲۰۰ تومان کاهش داشته است، گفت: تلاشمان این است که قیمت هر کیلوگرم مرغ در کرمان به ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان برسد.

۴۹ هزار تن پیاز در سرباز برداشت شد

کشاورزی
مدیر جهاد کشاورزی سرباز در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: امسال از 1۴۰۰ هکتار زمین‌های کشاورزی این شهرستان ۴۹ هزار تن پیاز برداشت شد.
PDF سه‌شنبه 2 مهر 1398
کوتاه کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
کاشت نشای گوجه‌فرنگی در ۲۹۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان بستک آغاز شد.
رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دام‌پزشکی استان هرمزگان گفت: تمام محموله‌های دام و فرآورده‌های خام دامی واردشده به استان باید با گواهی بهداشتی حمل و با نظارت قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دام‌پزشکی هرمزگان تخلیه شود.
موضوع جابه‌جایی کارخانه روغن نباتی شیراز سال‌هاست که مطرح است و همچنان در کش و قوس و گیر و دار امروز و فردا قرار دارد
بر اثر آتش‌سوزی یک باب منزل مسکونی در شهرک توحید بندرعباس، 3 نفر جان خود را از دست دادند و 2 نفر با جراحت بسیار در بیمارستان بستری هستند.
فرماندار رودبار جنوب گفت: پلمب 2 نانوایی در رودبار جنوب به علت تخلفات بهداشتی و صنفی انجام شد.
به گفته معاون امور عمرانی استاندار کرمان تصویب طرح جامع گردشگری در آینده نزدیک، راهنما و چراغ راه آینده این صنعت در استان محسوب می‌شود.
مدیر کل امور مالیاتی استان کرمان گفت: از ابتدای مهرماه استفاده از دستگاه کارت‌خوان برای پزشکان اجباری است و از پزشکان استان کرمان خواهش می‌کنیم حتماً در سایت اداره مالیاتی ثبت‌نام کنند تا با مشکل مواجه نشوند.