• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 2 مهر 1398
کد مطلب : 80528
+
-

پلمب 2 نانوایی در رودبار جنوب

اصناف
پلمب 2 نانوایی در رودبار جنوب

فرماندار رودبار جنوب گفت: پلمب 2 نانوایی در رودبار جنوب به علت تخلفات بهداشتی و صنفی انجام شد. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان «محمود قانعی‌فرد» افزود: 2 واحد صنفی نانوایی در شهر زهکلوت پلمب شد. 

فرماندار رودبار جنوب گفت: علاوه بر پلمب 2 واحد صنفی مذکور تعدادی مرکز عرضه میوه و تره‌بار و رستوران نیز به علت تخلفات مختلف، با تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی معرفی شدند. 

فرماندار رودبار جنوب با اشاره به تداوم بازرسی‌های سرزده از واحد‌های صنفی گفت: در صورت گزارش یا مشاهده تخلف از سوی صنوف، مورد پیگیری و برخورد شدید قضایی قرار خواهند گرفت. 


پلمب ۱۶ آرایشگاه زنانه و فاقد مجوز در کرمان

سرپرست پلیس امنیت عمومی استان کرمان هم از پلمب ۱۶ آرایشگاه زنانه از ابتدای سال تاکنون خبر داد. 

سرهنگ «حمید مستعلی‌زاده» با اشاره به نظارت دائم بر اصناف و اماکن شهر و پلمب واحد‌های غیرمجاز افزود: رعایت نکردن ضوابط و مقررات صنفی از جمله قرار گرفتن در مجاورت تعمیرگاه‌ها و مراکز خدمات خودرویی، بنگاه‌های مشاوران املاک و قهوه‌خانه‌ها، مراکز ورزشی آقایان، آرایشگاه‌های مردانه و آموزشگاه‌های مختص آقایان و اماکن عمومی 2 شیفت از جمله تخلفات صنفی است که منجر به پلمب می‌شود. 

او افزود:  از ابتدای سال تاکنون ۱۶ آرایشگاه متخلف و فاقد مجوز پلمب و برای ۳۷ واحد اخطاریه پلمب صادر شده است و به ۱۹۴ واحد تذکر داده شد. از ۸۹ آرایشگاه زنانه نیز تعهد کتبی اخذ شده است. 

سرهنگ مستعلی‌زاده گفت: نداشتن پروانه کسب و تکرار تخلفاتی همچون نصب دوربین در سالن آرایشگاه منجر به پلمب این واحدهای صنفی شد. 

وی تصریح کرد: از این میان از ۶ واحد آرایشگاه زنانه به علت انتشار تصاویر مشتریان خود در فضای مجازی نیز تعهد اخذ شد. 

سرپرست پلیس امنیت عمومی استان قابل رؤیت بودن این‌گونه واحد‌های صنفی از بیرون و نصب دوربین مداربسته و استقرار آرایشگاه زنانه و آموزشگاه آرایشگری در یک مکان را از جمله موارد ممنوعه ضوابط آرایشگاه زنانه برشمرد و گفت: افرادی که قصد گرفتن جواز کسب آرایشگاه زنانه را دارند باید شرایط و ضوابط خاص این‌گونه اماکن را رعایت کنند. 

سرهنگ مستعلی‌زاده نصب آیفون، دسترسی مستقل و استقرار در مکان‌های مناسب را از موارد الزامی دانست که رعایت این موارد سبب بالا رفتن ضریب امنیتی برای دارنده واحد صنفی و افراد مراجعه‌کننده می‌شود. 

وی به شهروندان هشدار داد: افراد در صورت مشاهده هرگونه پایش تصویری یا انتشار تصاویر مشتریان تحت عنوان نمونه کار و انجام فعالیت غیرقانونی تحت عنوان فال‌گیری، رمالی و طالع‌بینی در آرایشگاه‌های زنانه را از طریق شماره‌های ۱۱۰ یا ۲۱۸۲۴۱۹۷ گزارش دهند.

این خبر را به اشتراک بگذارید