• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 2 مهر 1398
کد مطلب : 80535
+
-

استفاده از کارت‌خوان برای پزشکان کرمانی اجباری شد

مدیر کل امور مالیاتی استان کرمان گفت: از ابتدای مهرماه استفاده از دستگاه کارت‌خوان برای پزشکان اجباری است و از پزشکان استان کرمان خواهش می‌کنیم حتماً در سایت اداره مالیاتی ثبت‌نام کنند تا با مشکل مواجه نشوند. 

«محمد سلمانی» در گفت‌و‌گو با ایسنا افزود: این قانون است و اگر انجام ندهند، پیرو مذاکرات قبلی، بر اساس اعلام دادستان، ما ضابط قضایی هستیم و اگر مردم به ما اعلام کنند که کارت‌خوان مطب پزشکی فعال نیست یا اجاره‌ای باشد، آن پزشک مرتکب جُرم شده و با آن طبق قانون برخورد خواهد شد. 

وی ادامه داد: استفاده از کارت‌خوان قانون است و همه باید به قانون تمکین کنند و با توجه به شناختی که از این قشر فرهیخته داریم، معتقدیم پزشکان استان کرمان ثبت‌نام خواهند کرد. 

وی درباره بررسی تراکنش‌های بانکی اظهار کرد: قانون‌گذار برای تشخیص وصول مالیات بررسی تراکنش‌های بانکی را به عهده اداره امور مالیاتی گذاشته و تراکنش‌ها به دست ما می‌رسد. 

سلمانی افزود: بر این اساس ما تراکنش‌ها را بررسی و مؤدی مالیاتی را می‌خواهیم و با او صحبت می‌کنیم و اگر از فعالیتی که مشمول مالیات بوده دریافتی نگرفته باشیم، در پرونده منعکس می‌شود. 

سلمانی گفت: در این بررسی‌ها فعالیت‌هایی از جمله کشاورزی، دام‌پروری و... که معاف است، در پرونده قید می‌شود که شامل ماده 81 است و مالیات خرید و فروش ملک نیز در مالیات نقل و انتقال مشخص پرداخت شده و کار به این شکل رسیدگی می‌شود. 

این مقام مسئول بیان کرد: سازمان امور مالیاتی تمام هم و غم خود را گذاشته تا جلوی فرار مالیاتی را بگیرد و قوانین را اجرا کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید