• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 2 مهر 1398
کد مطلب : 80476
+
-

۴۹ هزار تن پیاز در سرباز برداشت شد

کشاورزی
۴۹ هزار تن پیاز در سرباز برداشت شد

مدیر جهاد کشاورزی سرباز در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: امسال از 1۴۰۰ هکتار زمین‌های کشاورزی این شهرستان ۴۹ هزار تن پیاز برداشت شد. 

«سعید نارویی» در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: پیاز برداشت‌شده شهرستان سرباز علاوه بر تامین نیاز داخلی سیستان و بلوچستان به استان‌های کردستان، آذربایجان‌های غربی و شرقی و تهران ارسال شد. 

وی ادامه داد: در سال زراعی جاری نیز کار کشت پیاز به صورت نشایی در زمین‌های کشاورزی منطقه در حال انجام است به طوری‌ که پیش‌بینی می‌شود بیش از 1۷۰۰ هکتار پیاز در سرباز کشت شود. 

مدیر جهاد کشاورزی سرباز افزود: به ‌دلیل شرایط اقلیمی مناسب خزانه‌گیری برای تولید نشای پیاز در مرداد انجام و کار انتقال آن به زمین اصلی نیز در شهریور آغاز شد که تا پایان مهر ادامه دارد. 

وی عمده پیاز تولیدی سرباز را از نوع ارقام محلی ذکر کرد و گفت: پیاز این شهرستان برای اجرای طرح استمرار و تنظیم بازارهای داخلی کشور کشت می‌شود. 

دشت پیشین شهرستان سرباز به دلیل داشتن آب و هوایی مناسب و خاک حاصل‌خیز، قطب عمل‌آوری محصولات زراعی و باغی خارج از فصل و انواع میوه‌های گرمسیری در جنوب سیستان و بلوچستان است. این شهرستان یکی از زیباترین نقاط دیدنی ایران است که در امتداد رود بزرگ سرباز قرار داشته و محصولات آن از خرما گرفته تا برنج تنوع بسیاری دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید