• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 2 مهر 1398
کد مطلب : 80506
+
-

تحویل 5 واحد آموزشی به آموزش و پرورش سیرجان

آموزش
تحویل 5 واحد آموزشی به آموزش و پرورش سیرجان

 در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید 4 واحد آموزشی خیرساز و یک واحد احداثی با اعتبارات دولتی در قالب ۶۰ کلاس درس به آموزش و پرورش سیرجان واگذار شد. 

رئیس آموزش و پرورش سیرجان در گفت‌و‌گو با ایرنا گفت: با تحویل این تعداد واحد آموزشی نوبنیاد در سال تحصیلی ۶۰ کلاس درس مستحکم و جدید پذیرای بیش از ۲ هزار دانش‌آموز شده که از این تعداد ۴ باب آموزشگاه با ۴۸ کلاس درس را خیران مدرسه‌ساز با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان احداث کرده‌اند و یک باب واحد آموزشی هم با ۱۲ کلاس درس با هزینه ۴ میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی ساخته شده است. 

«اکبر محیاپور» با اشاره به کسب رتبه اول شهرستان سیرجان در جذب خیران مدرسه‌ساز، نقش خیران را در رفع مشکلات آموزش و پرورش شهرستان ارزنده و مهم عنوان کرد و افزود: در این شهرستان بیش از ۳۰۰ واحد آموزشی دولتی داریم که ۱۰۰ واحد از این مدارس نیازمند مقاوم‌سازی و ۴۰ باب هم تخریبی هستند. اگر دولت بخشی از اعتبارات را تامین کند خیران مدرسه‌ساز نقش پررنگی در ساخت و بهسازی این مدارس خواهند داشت. 

وی از اتمام مجتمع ورزشی پاریز، استخر شنای دانش‌آموزی و کانون فرهنگی بازنشستگان با هزینه ۲۰ میلیارد تومان از کمک‌های خیران و اعتبارات دولتی در سیرجان خبر داد و گفت: در این بخش هم خیران بیش از ۸۰ درصد هزینه را پرداخت کردند و از این استخر بیش از ۱۰ هزار دانش‌آموز استفاده خواهند کرد و کانون فرهنگی یادشده هم برای 3۵۰۰ نفر بازنشسته فرهنگی خدمات‌رسانی دارد. 

رئیس آموزش و پرورش سیرجان افزود: در اجرای طرح پروژه مهر هم ۸۰ واحد آموزشی با کمک ۲ میلیارد تومانی مردم و خیران، تجهیز و زیبا‌سازی شدند. 

وی ادامه داد: از مهرماه امسال ۷۰ هزار دانش‌آموز این شهرستان در 2600 کلاس درس سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند. 

محیاپور از افزایش ۳ هزار نفری دانش‌آموز نسبت به سال تحصیلی گذشته خبر داد و گفت: در مقطع ابتدایی نیز ۵۰ معلم کم داریم که باید از طریق خرید خدمات آموزشی معلمان ابتدایی جبران کنیم. در سال تحصیلی پیش رو هیچ کلاسی بدون معلم نخواهیم داشت. 

وی اضافه کرد: در این شهرستان ۹۸ درصد دانش‌آموزان دوره پیش‌دبستانی را می‌گذرانند، ۳۵ درصد دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی مشغول تحصیل هستند و ۵۰ درصد دانش‌آموزان مقطع متوسطه هم در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای یا کار و دانش تحصیل می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید