20
سه شنبه 25 شهریور 1399
شماره 8038
صفحه‌آخر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

یادی از یک پژوهشگر فرهنگ مردم

25شهریور، هفدهمین سالگرد درگذشت انجوی شیرازی
یادداشت
خیلی‌ها برنامه فرهنگ مردم را به خاطر دارند. این برنامه سال‌ها به‌طور مرتب از رادیو پخش می‌شد و طرفداران بی‌شماری در گوشه و کنار ایران داشت.
ویژه
کارولینا: زن و شوهری که 48سال از ازدواجشان می‌گذشت به فاصله 4دقیقه از یکدیگر جان باختند.
این روزها خیلی‌ها، چهارنعل دنبال موفقیت‌های جورواجور می‌دوند. از موفقیت‌های مالی و شغلی و درسی گرفته تا موفقیت‌های سیاسی و اجتماعی و غیره. یعنی در اصل، انسان تصور می‌کند که باید برود و به چیزی و جایی برسد تا کمی دلش خوش باشد، تا کمی آرام بگیرد.
«شهریور داغ» و «کاتوره» 2عنوان کتابی هستند که به‌تازگی از سوی نشر آفتابکاران به چاپ دوم رسیده‌اند.
نگاه امروز
لندن:‌ مادری که نوزادش را با کالسکه‌اش در قطار جاگذاشته بود موجب تأخیر این قطار شد.
کمبریج:‌ یک خانم سالمند آمریکایی تحصیل در کلاس‌های آنلاین دانشگاه هاروارد را در 81سالگی آغاز کرد.

عکس روز

آتش‌سوزی منطقه پانتانال برزیل که یک و نیم میلیون هکتار را سوزانده و حیات‌وحش منطقه را تهدید می‌کند در 47سال اخیر بی‌سابقه بوده است.
انصراف از تحصیل

انصراف از تحصیل

زمانی که دانشجو بودم یک روز در دانشکده هنر مرد جوانی را دیدم و از صحبتش با مسئولان اداری پی‌بردم در پی اعلام انصراف از تحصیل است.
تکرار جمله نمی‌توانم نفس بکشم
تکرار جمله نمی‌توانم نفس بکشم
جورجیا: پلیس آمریکا اعلام کرد معاون کلانتر منطقه کلیتون در ایالت جورجیا به‌دنبال انتشار تصاویری که او را در حال مشت زدن به یک مرد سیاهپوست نشان می‌دهد،

صدمه‌های بزرگ ناشی از ضربه‌های کوچک به سر

سلامت
تحقیقات جدید محققان دانشکده پزشکی دانشگاه ویرجینیا نشان می‌دهد، حتی ضربه‌های مغزی خفیف باعث اختلال شدید و طولانی‌مدت در مغز می‌شود و مدت‌زمان زیادی طول می‌کشد تا مغز سموم خود را پاکسازی کند که این موضوع می‌تواند سبب ایجاد بیماری‌هایی مانند آلزایمر، زوال عقل و سایر بیماری‌های تحلیل‌برنده عصبی شود.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
استاد جعفر پتگر ‌زاده تبریز، از استادان معاصر نقاشی و نگارگری فرش بود. به‌عنوان مشهورترین آثار او در نقاشی می‌توان از رفوگر، قالی‌فروشان دوره‌گرد، قهوه‌خانه امیرآباد، مکتب قرآن، خانه نقاش، مرغ فروش، از اینجا تا ابدیت و شهریار یاد کرد، که در موزه هنرهای معاصر تهران نگهداری می‌شوند.
استقلال قهرمان جام حذفی فوتبال باشگاه‌های ایران در دور اول از مسابقات جام در جام باشگاه‌های آسیا بعدازظهر روز گذشته در ورزشگاه «آل نهیان» شهر ابوظبی به مصاف نماینده این کشور «الوحده» رفت و در پیکاری نزدیک 3 بر 2 مغلوب شد. بازی برگشت این 2 تیم جمعه این هفته در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود و استقلال امیدوار است تا با توجه به زدن 2 گل در خانه حریف بتواند در تهران خود را در مرحله دوم ببیند.