• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
پنج شنبه 9 خرداد 1398
کد مطلب : 57308
+
-

گیاهان بومی خودرو در تهران حفظ می‌شود

فضای سبز
گیاهان بومی خودرو در تهران حفظ می‌شود

مدیــرعامـل بوســتان‌ها و فضای سبـز شهر تهران اعلام کرد: طی ارسال ابلاغیــه بـه مناطـق بیست‌و‌‌دوگانه، کنترل مکانیکی و حذف گیاهان بومی خودرو در عرصه جنگل‌کاری‌ها و بوستان‌های بزرگ شهری ممنوع شده است.

علی‌محمد مختاری در واکنش به هشدار اعضای شورای شهر مبنی بر کاشت گیاهان غیربومی و افزایش سفید‌بالک‌ها در پایتخت، به شهرنوشت گفت: «حشرات بزرگ‌ترین رده موجودات زنده را در روی کره زمین تشکیل می‌دهند به‌نحوی که جمعیت آنها به ازای هر فرد 200میلیون تخمین زده شده است. از همین‌رو افزایش جمعیت و طغیان آنها به دلایل مختلف ازجمله تغییرات اقلیمی، قدرت تکثیر فراوان، پیدا‌کردن میزبان مناسب، کاهش یافتن حشرات مفید و...‌ امری طبیعی محسوب می‌شود.» 
به گفته مختاری، از نمونه‌های بارز آن می‌توان به طغیان و مهاجرت ملخ‌ها در نواحی جنوبی کشور یا هجوم پروانه‌ها به حاشیه جنوب‌شرق تهران در سال‌جاری اشاره کرد. مدیرعامل بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران عنوان کرد:«با وجود این، سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران به‌منظور حفظ ذخایر ژنتیک گیاهان بومی و جایگزینی گونه‌های گیاهی آبدوست با آنها و همچنین تقویت فون حشرات مفید، طی ارسال ابلاغیه به مناطق بیست‌و‌دوگانه، کنترل مکانیکی و حذف این گیاهان بومی خودرو را در عرصه جنگل‌کاری‌ها و بوستان‌های بزرگ شهری ممنوع کرده است. ضمنا طی سال‌های اخیر کاشت انواع گونه‌های گیاهی بومی، مقاوم به کم‌آبی و سازگار با اقلیم کلانشهر تهران در دستور کار اکید پروژه‌های فضای سبز و جنگل‌کاری‌ها قرار گرفته است.» 

این خبر را به اشتراک بگذارید