• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
دو شنبه 28 خرداد 1397
کد مطلب : 19985
+
-

تأکید شهردار تهران به جلب رضایت و اعتماد شهروندان

عدالت یعنی خدمت به مردم

شهردار تهران دیروز در جشن عید سعید فطر حاضر شد. او در مسجد شیخ فضل‌الله نوری خطاب به افراد حاضر در جشن گفت:‌ اگر مردم به ما اعتماد کنند، خودشان شهر را می‌سازند و این اعتماد درصورتی حاصل می‌شود که مردم بدانند منابع، حیف‌ومیل نمی‌شود.

سیدمحمدعلی افشانی در این جشن، درباره عید سعید فطر گفت: این عید پذیرش طاعت و بندگی توسط انسان‌های مومنی است که فرمان خداوند را اجرا کردند و توانستند بر نفس خود فائق آیند. کسی می‌تواند برای دیگران نان تأمین کند که گرسنگی خود را تحمل کند و کسی می‌تواند جامعه را بسازد که در مرحله اول خود را بسازد. شهردار تهران در بخش دیگری از سخنانش با یادآوری رشادت‌های امام علی(ع) در صدر اسلام، تأکید کرد: علی مظهر عدالت بود و به ما یاد داد که قدرت بدون عدالت، هیچ ارزشی ندارد. به مدیران گفتم هفته‌ای یک‌بار و به شما می‌گویم ماهی یک‌بار نامه امام علی(ع) به مالک اشتر را بخوانید که فراموش نکنیم عدالت یعنی خدمت به مردم. وظیفه ما خدمت به مردم است.

برنامه من دو محور بیشتر ندارد و آن ارتقای کیفیت زندگی مردم به‌منظور افزایش رضایت مردم است. ما باید کاری کنیم که وقتی اسم شهرداری آمد با افتخار بگوییم آنجا کار می‌کنیم و مردم این نهاد را به‌عنوان سازمان پاک‌دست بپذیرند. وظیفه ما ایجاد رضایت و اعتماد برای مردم است. این مهم‌ترین درسی است که می‌توانیم از‌ ماه رمضان بگیریم. شهر زیست‌پذیر و شهروند مشارکت‌پذیر باید در محلات اندازه‌گیری شود تا به محلات کم‌برخوردارتر توجه بیشتر شود و تبعیض کنونی کاهش پیدا کند.

خیابان خیرین مدرسه‌ساز

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور صبح دیروز به همراه رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور و جمعی از معاونین و مدیران ستادی با شهردار تهران دیدار کردند. به گزارش مهر، شهردار تهران در این جلسه گفت: خیرین نیکوکار مدرسه‌ساز انسان‌های فرصت‌ساز برای آموزش و پرورش هستند و آموزش و پرورش رکن اصلی هر کشور است. هزینه کردن برای آموزش‌و پرورش، یک نوع تولید ثروت است که آینده کشور را تضمین می‌کند و خیرین مدرسه‌ساز کار بزرگی علاوه بر توسعه مدارس انجام می‌دهند و آن فرهنگسازی‌ و تأثیرگذاری بنیادی بر دیدگاه انسان‌هاست.

محمدعلی افشانی با اشاره به اهمیت ترویج کار نیک در جامعه گفت: «امروز جامعه ما نیازمند تقویت حس نوعدوستی و ایجاد احساس مسئولیت اجتماعی است که خیرین مدرسه‌ساز به زیبایی در به تصویر کشیدن این مسئولیت نقش ایفا کرده‌اند.  سازمان نوسازی مدارس جزو سالم‌ترین دستگاه‌های اجرایی کشور است و وجود ارزشمند خیرین مدرسه‌ساز به‌عنوان سرمایه عظیم اجتماعی در کنار این نهاد، غنیمت بزرگی است که خیرین دیگر حوزه‌ها را نیز متأثر کرده است.» شهردار تهران در پایان با اشاره به اهمیت تکریم خیرین مدرسه‌ساز، از پیشنهاد نامگذاری یکی از میادین اصلی شهر و یا خیابان‌های شهر تهران به نام خیرین مدرسه‌ساز که توسط رئیس سازمان نوسازی مدارس ارائه شد، استقبال کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید