61
سه شنبه 1 مرداد 1398
شماره 7717
کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

محرومیت بشاگرد روی پرده سینما

فرهنگ
تهیه‌کننده فیلم «روایت لیلا» گفت: در این فیلم سعی کرده‌ایم محرومیت منطقه بشاگرد را آرام و به زبان معصومانه یک دختر بیان کنیم.
اخبار ویژه
مدیر عامل آب و فاضلاب شهری سیستان و بلوچستان گفت: آب آشامیدنی شهر زاهدان با وجود این‌که از 3 منبع تامین می‌شود، در شرایط اوج مصرف در وضعیت موجود ۶۰۰ لیتر بر ثانیه با کمبود رو‌به‌رو است.
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان گفت: میزان ‌آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های این استان به نسبت کشور بسیار کمتر و مهم‌ترین علت آتش‌سوزی نیز عامل انسانی بوده است.
معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: کمیته صدور مجوز سازه‌های دریایی این اداره کل، با صدور مجوز بهره‌برداری بندر صیادی تنگ قدیم برای سازمان شیلات ایران به مدت 2 سال موافقت کرد.
سرپرست فرمانداری سرباز در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: امسال برای عمران و آبادانی این شهرستان ۹۰ میلیارد تومان اختصاص یافته که در ۲۳ فصل و ۴۸ برنامه در بخش‌های مختلف بین دستگاه‌های اجرایی توزیع شده است.
از ابتدای آغاز اجرای طرح‌های مرتع‌داری در هرمزگان، تاکنون افزون بر یک میلیون هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی این استان، طرح مرتع‌داری اجرا شده است.
مسئول روابط عمومی اداره کل دام‌پزشکی استان کرمان با بیان این‌که بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو یکی از بیماری‌های واگیر در دام‌های اهلی و وحشی است که به انسان هم منتقل می‌شود، گفت: از شهروندان می‌خواهیم با توجه به شروع فصل گرما، خطر بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو را جدی بگیرند.
رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر از برگزاری طرح نذر آب از اواسط مردادماه در شهرهای جنوبی استان سیستان و بلوچستان، جنوب استان کرمان و بخش شرقی استان هرمزگان خبر داد.

انعقاد ۱۱ قرارداد سرمایه‌گذاری در بندرچابهار

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان: این سرمایه‌گذاری‌ها تا پایان سال جاری اجرا خواهند شد
بنادر
مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۱ قرارداد سرمایه‌گذاری در بندرچابهار در حال انعقاد است و تا قبل از پایان سال شاهد اجرایی شدن آن‌ها خواهیم بود.
شرایط مالی نامناسب شهرداری جاسک

شرایط مالی نامناسب شهرداری جاسک

فرماندار بندرلنگه: رسیدگی به وضعیت پرداخت سنوات بازنشستگان شهرداری به عهده اداره تأمین اجتماعی بندرلنگه است که باید به‌زودی حل شود
بی‌توجهی به وضعیت بیمه و سنوات بازنشستگی کارکنان و کارمندان برخی ادارات و نهادها در استان هرمزگان بسیاری از بازنشستگان را با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو کرده است.
اختصاص اعتبار عمرانی به کنارک

اختصاص اعتبار عمرانی به کنارک

فرماندار کنارک در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: ۵۹ میلیارد تومان اعتبار برای اجرا و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام این شهرستان مصوب شده که امیدواریم با تخصیص ۱۰۰ درصدی شاهد عمران و آبادانی منطقه باشیم.
۷۹ طرح در رفسنجان اعتبار گرفت
به گفته مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید رفسنجان از ابتدای امسال تاکنون 8 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای ۷۹ طرح مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید در این شهرستان تخصیص و جذب شده است.
خطر مگس مدیترانه‌ای برای باغداری کرمان
خطر مگس مدیترانه‌ای برای باغداری کرمان
عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان: آفت مگس مدیترانه‌ای در بسیاری از شهرهای استان وجود دارد و می‌تواند هر بار تا ۳۰۰ تخم بگذارد
استان کرمان به عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی کشور با دارا بودن ۲۴ درصد باغ‌های کشور و تولید سالانه 3 میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصول در بخش کشاورزی، اکنون به جولانگاه مگس مدیترانه‌ای تبدیل شده است.
خسارت ۱۵ میلیارد ریالی طوفان به تاسیسات برق ایرانشهر
مدیر امور برق ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: طوفان در روزهای گذشته ۱۵ میلیارد ریال به تاسیسات برق این شهرستان خسارت وارد کرده است.

زیر پوست خدمات درمانی در تبریز

گزارش
بیمارستان‌های تبریز دوچهره برای شهروندان دارند. چهره‌ اول برای شهروندانی که تنها از کنار این مراکز درمانی عبور می‌کنند و شاید برای ملاقات بیمار به بیمارستان‌ها سر بزنند.

کمک هلال احمر کرمان به یک‌هزار نفردر آق‌قلا

امداد
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از اعزام 20 پزشک در قالب تیم کاروان سلامت به شهرستان آق‌قلا و بهره‌مندی بیش از هزار نفر از خدمات این کاروان خبر داد.

کلنگ‌زنی شهرک صنعتی در سیریک

صنعت
فرماندار شهرستان سیریک هرمزگان گفت: با هدف ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان سیریک، شهرک صنعتی ۲۰ هکتاری به زودی در این شهرستان کلنگ‌زنی خواهد شد.
PDF سه‌شنبه 1 مرداد 1398
کوتاه کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
سنجاب بلوچی یا نخلی که در زبان محلی به آن «هِردِک» گفته می‌شود و نزد مردم بومی منطقه بلوچستان از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار است، به سبب زیبایی به‌ویژه هنگام جنب و جوش در میان نخلستان‌ها، جذابیت زیادی برای گردشگران دارد.
روستای آغوشک از توابع دهستان کنگان، بخش مرکزی جاسک، از جمله مناطقی است که به خاطر داشتن باغ‌های سرسبز در فصل زمستان و بهار بسیاری از مردم شرق استان به‌خصوص اهالی مکران را برای گذراندن ساعتی فراغت در طبیعت به خود جذب می‌کند.
از ابتدای آغاز اجرای طرح‌های مرتع‌داری در هرمزگان، تاکنون افزون بر یک میلیون هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی این استان، طرح مرتع‌داری اجرا شده است.
روستاییانی که پیش از این نگاهشان به دست دیگران بود، حالا به هنر دست خودشان تکیه کرده‌اند و هنر دست این زنان تا آن سوی مرزها نیز رفته است.
مأموران انتظامی شهرستان حاجی‌آباد ۸ دستگاه استخراج بیت‌کوین به همراه متعلقات آن به ارزش ۲۱۵ میلیون تومان کشف کردند.