• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 1 مرداد 1398
کد مطلب : 67723
+
-

«نذر آب» در جنوب شرق

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر کشور: این طرح از اواسط مرداد در جنوب کرمان شهرهای جنوبی استان سیستان و بلوچستان و بخش شرقی هرمزگان اجرا می‌شود

آب
«نذر آب» در جنوب شرق

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر از برگزاری طرح نذر آب از اواسط مردادماه در شهرهای جنوبی استان سیستان و بلوچستان، جنوب استان کرمان و بخش شرقی استان هرمزگان خبر داد. 

«محمد نصیری» در گفت‌و‌گو با مهر از برگزاری مجدد طرح «نذر آب» در مناطق کم‌آب کشور خبر داد و گفت: امسال طرح «نذر آب» همچون سال گذشته در استان سیستان و بلوچستان با گستره بزرگ‌تر اجرا خواهد شد. 

وی ادامه داد: پایه این طرح بر اساس تأکید فدراسیون جهانی صلیب سرخ و هلال احمر بر رسیدگی به مناطق دارای خشکسالی بود به همین دلیل هلال احمر نیز برای اجرای این طرح وارد عمل شد. موضوع خشکسالی نیز در کشور ما قدمتی چندساله داشت اما سال گذشته افزایش شدید آن در استان سیستان و بلوچستان موجب مهاجرت هموطنان به دیگر مناطق کشور شد و به خاطر وجود این ضرورت برای تثبیت جمعیت و بالا بردن خدمات طرح «نذر آب» اجرا شد. 

نصیری توضیح داد: در طرح سال گذشته خدمات درمانی، توزیع سبد کالا، و توزیع تانکرهای آب برای دسترسی مردم به آب شرب سالم انجام شد. امسال نیز بارندگی‌ها در این مناطق مشکل را تا حدودی برطرف کرده، اما همچنان دسترسی به آب شرب سالم در جنوب کرمان، قسمت‌هایی از خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان بسیار مشکل است. 

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر افزود: حتی در برخی روستاها آب‌رسانی همچنان با تانکر است، اما این تانکرها بهداشتی نیستند. در حال حاضر با همکاری وزارت نیرو برای ماندگاری جمعیت و ارتقای بهداشت خانوارها قرار است طرح «نذر آب» در استان‌های معین اجرا شود. 

نصیری در خصوص مدت اجرای این طرح نیز گفت: سال گذشته این طرح در قالب یک هفته اجرا شد اما امسال در یک فرآیند زمانی از نیمه مردادماه شروع می‌شود و تا ۲۰ شهریور ارائه خدمات آب‌رسانی، توزیع تانکر و خدمات درمانی ادامه خواهد داشت. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید