56
سه شنبه 1 مرداد 1398
شماره 7717
همدان، زنجان، قزوین
23023607
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

بازآفرینی نمایش «ادیپ ‌شهریار» در صحنه همدان

گفت‌وگو با عباس شیخ‌بابایی کارگردان تئاتر «ادیپ شهریار» که اخیرا در مجتمع شهید آوینی اجراخوانی شد
هنری
عباس شیخ‌بابایی، پیشکسوت تئاتر و نمایش استان همدان، بعد از 30 سال دوری از صحنه تئاتر و فعالیت در سینما دوباره به صحنه تئاتر بازگشت.
اخبار ویژه
بررسی‌ها نشان می‌دهد در دشت زنجان از سال آبی ۷۱ تا ۹۴ به طور متوسط سالانه ۵۵ سانتی‌متر افت تراز آب زیرزمینی رخ داده است که در مجموع ۱۴ متر را شامل می‌شود.
رئیس اتحادیه مرغ و ماهی همدان گفت: ستاد تنظیم بازار کشور نرخ ثابت هر کیلوگرم مرغ را ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان تعیین کرد. این قیمت طی روز‌های آینده اعلام و ابلاغ می‌شود.
استاندار زنجان با تأکید بر این‌که مدیران حق ندارند معاونان خود را به جلسات بفرستند، گفت: اگر چنین موردی پیش بیاید مدیر را عزل و برخورد قاطعی می‌کنم.
معابر عمومی ۲۱۵ روستای استان قزوین در سال جاری با تخصیص ۵۶۰ میلیارد ریال آسفالت می‌شود.
رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان گفت: گرانی دارو مشکلی جدی برای بیماران پیوند کلیه است.
از ابتدای سال جاری تاکنون برای ۲۲۰ نفر از متقاضیان مهارت‌آموزی بیش از ۳۰ هزار نفر ساعت کارگاه آموزشی در شهرستان سلطانیه برگزار شده است.
صدای جیرجیرک‌ها نشان از طغیان آفت زنجره مو جیرجیرک دشتی و لالایی برای خواب همیشگی تاکستان‌های ابهر دارد.

اشباع مدارس قزوین از دانش‌آموز

مدیرکل آموزش و پرورش استان: استاندارد جهانی سرانه آموزشی39/8 متر مربع است در حالی که این میزان در قزوین 49/5 مترمربع است
آموزش
کمبود فضاهای آموزشی و مدرسه در قزوین طی دو تا سه دهه گذشته به دنبال روند رو به رشد جمعیت، مهاجرت و گسترش این شهر و شهرهای اطراف آن به پاشنه آشیل آموزش و پرورش تبدیل شده و مانع اجرای مناسب برنامه‌های این دستگاه تعلیمی و تربیتی شده است.
راه طولانی صنعت مد و لباس تا تولید انبوه

راه طولانی صنعت مد و لباس تا تولید انبوه

معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی استان: بیشتر فعالیت‌ها در عرصه مد و لباس فقط در مرحله طراحی باقی می‌ماند و به تولید انبوه نمی‌رسد
هر سال در فصل تابستان نمایشگاه‌های مد و لباس اسلامی به منظور معرفی پوشاک ایرانی اسلامی در استان‌های مختلف کشور برگزار می‌شود به این امید که با برگزاری این نمایشگاه‌ها اندکی از توانایی‌های مغفول‌مانده این حوزه به نمایش گذاشته شود.

الگوبرداری همدان از کاشان

شهری
اعضای شورای اسلامی شهر همدان، به همراه تعدادی از مشاوران و کارکنان شهرداری در کنار رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر همدان، طی بازدیدی 2 روزه از بناهای تاریخی شهر کاشان، فرصت‌ها و تهدیدهای این حوزه را بررسی کردند.
PDF سه‌شنبه 1 مرداد 1398
کوتاه همدان، زنجان، قزوین
ورود روزانه ۴۵ تن کیسه پلاستیکی به طبیعت استان همدان مشکلات حوزه پسماند را به مرز انفجار رسانده است. گفتنی است امکان و صرفه اقتصادی برای بازیافت و جمع‌آوری آنها نیز وجود ندارد.
سرپرست معاونت اقتصادی استانداری قزوین گفت: نظارت بر روند نوسانات قیمت کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم تشدید می‌شود.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری ملایر گفت: برای دهمین سال متوالی روستای هدف گردشگری مانیزان به منظور برگزاری جشنواره شیره‌پزی سنتی مهیا می‌شود.
مدیر کل تامین ‌اجتماعی استان زنجان گفت: امکانی فراهم شده است تا بازنشستگان از طریق تلفن همراه فیش حقوقی خود را دریافت کنند.