• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 1 مرداد 1398
کد مطلب : 67799
+
-

هشدار درباره شیوع تب کریمه کنگو در کرمان

مسئول روابط عمومی اداره کل دام‌پزشکی استان کرمان با بیان این‌که بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو یکی از بیماری‌های واگیر در دام‌های اهلی و وحشی است که به انسان هم منتقل می‌شود، گفت: از شهروندان می‌خواهیم با توجه به شروع فصل گرما، خطر بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو را جدی بگیرند. 

به گزارش ایسنا «جواد نگارستانی» ضمن هشدار به شهروندان از آنان خواست با توجه به شروع فصل گرما، خطر بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو را جدی بگیرند و ادامه داد: آلودگی به ویروس تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو در دام‌ها فاقد علائم بالینی مشهود است و فقط با ایجاد واکنش تب همراه است. 

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: اگرچه اکثر گونه‌های پرندگان در برابر عفونت مقاوم‌اند، پرندگان به عنوان ناقل مکانیکی با انتقال کنه‌های آلوده می‌توانند ایفای نقش کنند و با جابه‌جایی کنه‌های آلوده در انتشار ویروس اهمیت داشته باشند. 

نگارستانی گفت: این ویروس از طریق له کردن کنه‌های آلوده، گزش توسط کنه‌های آلوده و تماس با خون و بافت دام‌های آلوده به انسان منتقل می‌شود؛ همچنین این ویروس از انسان‌های بیمار به طور مستقیم از طریق تماس یا تماس با خون و بافت‌های آلوده به انسان‌های دیگر منتقل می‌شود. 

این مقام مسئول با بیان این‌که طرح سم‌پاشی جایگاه دام و دام در استان آغاز شده است، اعلام کرد: با اجرای برنامه هدفمند و موثر مبارزه با انگل‌های خارجی و بیماری‌های منتقله توسط بندپایان، خصوصاً 14 روز قبل از کشتار دام‌ها می‌توان جمعیت کنه‌ها را کاهش داد و با این بیماری مبارزه کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید