• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
سه شنبه 1 مرداد 1398
کد مطلب : 67786
+
-

آغوش باز آغوشک برای طبیعت‌دوستان

گردشگری
آغوش باز آغوشک برای طبیعت‌دوستان

کاظم گلخنی| خبرنگار:

روستای آغوشک از توابع دهستان کنگان، بخش مرکزی جاسک، از جمله مناطقی است که به خاطر داشتن باغ‌های سرسبز در فصل زمستان و بهار بسیاری از مردم شرق استان به‌خصوص اهالی مکران را برای گذراندن ساعتی فراغت در طبیعت به خود جذب می‌کند. 

آغوشک که در ۹۵ کیلومتری غرب شهرستان جاسک واقع شده به مجموع 4 محله جدا از هم به ‌نام‌های آغوشک دل، آغوشک مچی، آغوشک کش و آغوشک خشکاری گفته می‌شود. 

رئیس شورای آغوشک معتقد است این روستا با مشارکت مردم در اجرای برخی طرح‌های عمرانی گام‌های خوبی برداشته و ظرفیت خوبی در زمینه گردشگری و جذب طبیعت‌‌دوستان دارد. 

«علی پیاب» با اشاره به آسفالته بودن حد فاصل آخرین محله آغوشک تا جاده اصلی میناب که ۱۱ کیلومتر است، گفت: برای تردد به این روستا مشکلی وجود ندارد. جمعیت مجموع 4 روستای آغوشک حدود هزار نفر است و شغل اکثر مردم صیادی، دامداری، کشاورزی و کارگری است. 

وی افزود: آب و هوای خشک و کوهستانی این روستا با زمستانی سرد و تابستانی سوزان همراه است. باغ‌های آغوشک با توجه به طراوت فصل بارندگی، نگاه طبیعت‌دوستان را به خود جلب می‌کند؛ همچنین در فصول زمستان و بهار نیز سرسبزی و وسعت باغ‌های منطقه باعث شده گردشگران و علاقه‌مندان زیادی برای تفریح و تفرج این روستا را انتخاب کنند. 

 رئیس شورای آغوشک بیان کرد: نقطه قوت این روستا مشارکت و همراهی اهالی است.

 این موضوع باعث پیشرفت روستا در حوزه عمرانی شده و امیدواریم در آینده اقدامات گسترده‌تری برای توسعه این روستا در زمینه گردشگری انجام دهیم. 

این خبر را به اشتراک بگذارید