05
پنج شنبه 2 دی 1400
شماره 8395
روز هفتم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

ویژگی‌های مرد 100میلیارد دلاری

اقتصاددان، فعال حقوق بشر، مدیر اجرایی و یکی از تأثیرگذارترین فعالان بازار سرمایه، اینها عناوینی است که بعد از اسم وارن بافت گفته می‌شود.
ویژه
جنگل‌های آفریقا از روزگار قدیم محل زیست گونه‌های کمیاب جانوران بوده و به همین دلیل مکان مناسبی برای افراد سودجو و شکارچی‌هایی است که با شکار غیرقانونی این حیوانات، آنها را با خطر انقراض نسل مواجه کرده‌اند.
حتماً تاکنون این جمله را بسیار شنیده‌اید که تغذیه از چگونگی فعالیت‌های ورزشی در ورزشکاران بسیار پر اهمیت‌تر است. از همین‌رو اگر شما نیز از این قشر پرتحرک هستید، لازم است نکاتی مهم را درباره انواع تغذیه بدانید.
در کشورهای صاحب فوتبال رسم بر این است که فوتبالیست‌های معروف بعد از پایان دوران حرفه‌ای به‌عنوان مجری، گزارشگر یا مفسر وارد فعالیت‌های رسانه‌ای می‌شوند و با شبکه‌های معروف تلویزیونی قراردادهای کلان امضا می‌کنند.
سفر، یک واژه کلی است، یک کلمه که معنا و مفهوم گسترده‌ای را در خود پنهان کرده و ابعاد و بزرگی آن به حدی زیاد است که هنوز اسرار سر به مهری دارد که شاید آیندگان از آن پرده بردارند.
شوک و شوق؛ این حس مشترک همه خانواده‌هایی است که یک روز بی‌خبر، مهمان عزیزی به خانه‌شان آمده است؛ مهمانی که تصور نمی‌کردند روزی آنقدر صمیمانه کنارشان بنشیند، با آنها چای و میوه و شیرینی بخورد، از خاطره‌ها بگویند و بشنوند و بعد با همان ناباوری، او را بدرقه کنند.
کمتر پیش می‌آید که یک نفر در دو حوزه ورزش و رسانه و سینما به چهره‌ای آشنا بدل شود و در هر دو حوزه، عملکردش مورد اقبال مردم قرار بگیرد. جهانگیر کوثری، روزنامه‌نگار سابق و گزارشگر سال‌های نه چندان دور فوتبال که این روزها به‌عنوان تهیه‌کننده در عرصه سینما فعالیت می‌کند، یکی از همین افراد است.
پای صحبت‌های لوریس چکناواریان، آهنگساز و رهبر ارکستر، در آستانه سال نوی میلادی

هر روزی که خوشحال باشیم عید است

تماشا خانه
نامش همیشه با دوستی و صلح گره خورده است حتی پیش از آنکه به‌عنوان سفیر صلح ایران در سازمان ملل متحد پیشنهاد یا اینکه جایزه ویژه سال ۲۰۲۰ «کتاب‌ها برای صلح» به او اهدا شود.
بفرمایید شیرینی‌ محلی!

بفرمایید شیرینی‌ محلی!

گرچه تنوع غذایی شهرهای ایران بی‌نظیر است اما در این میان، استان‌های شمالی به داشتن بیشترین و خوشمزه‌ترین تنوع غذایی شهرت دارند تا جایی که حتی استان گیلان به‌عنوان خلاق‌ترین استان در یونسکو ثبت شده است.
فرار از جمع کارمندان ناراضی
فرار از جمع کارمندان ناراضی
نبود رضایت شغلی چه پیامدهایی دارد؟
تصور کنید از مرحله سخت پیدا کردن شغل رد شده‌اید و حالا شاغل محسوب می‌شوید اما در شغل و حرفه خود احساس نارضایتی را تجربه می‌کنید و کم‌کم به‌نظر می‌رسد افسرده شده‌اید. واقعیت این است که زندگی خیلی کوتاه‌تر از آن است که بخواهیم ساعات متمادی حضور در محل کارمان را با ناراحتی و بی‌حوصلگی سپری کنیم.
کنیا را باید یکی از عجیب‌ترین و اسرارآمیزترین نقاط آفریقا دانست؛ کشوری که منابع طبیعی فراوانی دارد اما جوانانش از فرط فقر و تنگدستی به شکار شیرهایی از نژادهای کمیاب می‌رفتند و با این کار به غایت خطرناک امرار معاش می‌کردند.

این ارمنیان محبوب

ارتباط خوب هموطنان ارمنی با مسلمانان در ایران همیشه زبانزد بوده است و بسیاری از آنها در عرصه‌های مختلف فعال و افتخارآفرین بودند.

سال میلادی تازه می‌شود

درست مثل روزهای آخر اسفند که آماده استقبال از نوروز می‌شویم و با برگزاری آداب و رسوم مختلف، خودمان را آماده ورود به سال تازه می‌کنیم، سال نوی میلادی هم که نزدیک می‌شود، عده زیادی در همه جای دنیا با برگزاری آداب و رسوم مخصوص خودشان، به استقبال سال نو می‌روند.

پیش به سوی طبیعت با کوله‌پشتی

وقتی پای کلمه سفر به میان می‌آید، بی‌اختیار یک مقصد مشخص که به آن علاقه داریم یا خاطراتی که در سفرهای قبلی به‌دست آورده‌ایم از ذهن ما عبور می‌کند؛ خاطراتی که بعضاً در سفرهای زمینی، هوایی یا خانوادگی به وسیله همراهان‌مان به دست آورده‌ایم و همیشه در حال مرور‌کردن آنها هستیم.
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
دره‌ها و شکاف‌هایی که در روی زمین در اثر تغییرات زمین‌شناسی یا فرسایش خاک در طول میلیون‌ها سال پدید آمده‌اند، اکنون برای ما ساکنانی که در این روزگار روی این سیاره زندگی می‌کنیم یک جاذبه گردشگری و تفریحی محسوب می‌شود.
«تاریخ ارامنه ایران» نوشته وازگِن س. غوگاسیان از انتشارات امیرکبیر، حاصل تلاش پژوهشگر بنام ارمنی و دانش‌آموخته دانشگاه کلمبیای آمریکاست که سال‌ها مسئول بخش اداری کتابخانه کلیسای وانک در جلفای نو و کتابخانه ماتناداران در ایروان بود.
چراغ این بخش را از 2 هفته قبل روشن کردیم؛ هفته قبل به شماره سالروز انتشار همشهری رسیدیم و نتوانستیم در خدمت شما عزیزان باشیم.