03
پنج شنبه 2 دی 1400
شماره 8395
شهر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
طرح نگهداشت شهر، توسعه و تحقق شهر پایدار به‌عنوان مهم‌ترین هدف مدیریت شهری همیشه دغدغه مسئولان و برنامه‌ریزان شهری بوده است. در تعریف پایداری شهری باید گفت، در چنین شهری برنامه‌ریزی به‌گونه‌ای است که جامعه شهری ساکن در آن می‌توانند بدون تهدید نیاز نسل‌های آتی، نیازهای کنونی را برطرف کنند.
حمل‌ونقل
دیروز عصر مسافران خط۴ متروی تهران که در ایستگاه توحید پیاده می‌شدند، یک مسیر جدید را می‌دیدند که با تابلو‌های بنفش مشخص شده بود؛ مسیری که اتصال بین خط۷ میدان صنعت - بسیج و خط۴ شهید کلاهدوز - ارم سبز را برقرار می‌کند.
صبح دیروز یک‌ رام قطار متروی خط 5 تهران- کرج در حوالی ایستگاه چیتگر از ریل خارج شد و به قطاری دیگر برخورد کرد

روز خبرساز مترو

گزارش
متروی تهران دیروز پرخبر بود؛ از یک‌‌سو یک‌قطار در خط‌5 و حوالی ایستگاه چیتگر، از ریل خارج شد تا به قطاری دیگر برخورد کند و حادثه بیافریند و از سوی دیگر، عصر، طبق برنامه قبلی، ایستگاه تقاطع توحید در خط‌7 به بهره‌برداری رسید. البته که تا لحظه تنظیم این خبر، علت دقیق حادثه رخ‌داده اعلام نشده بود اما بررسی‌های اولیه نشان می‌‌داد که حادثه در پی خطا در سیستم کنترلی ATP رخ داده است. با وجود این، با دستور شهردار تهران، کمیته ویژه‌ای تشکیل شد تا ماجرا موشکافی شده و علت مشخص شود. با همه اینها، می‌توان گفت که حادثه دیروز صبح، زنگ خطری جدی‌تر از همیشه برای توجه به مترو به‌حساب می‌آید.