• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 2 دی 1400
کد مطلب : 148902
+
-

دانستنی‌های سفر

پیش به سوی طبیعت با کوله‌پشتی

وقتی پای کلمه سفر به میان می‌آید، بی‌اختیار یک مقصد مشخص که به آن علاقه داریم یا خاطراتی که در سفرهای قبلی به‌دست آورده‌ایم از ذهن ما عبور می‌کند؛ خاطراتی که بعضاً در سفرهای زمینی، هوایی یا خانوادگی به وسیله همراهان‌مان به دست آورده‌ایم و همیشه در حال مرور‌کردن آنها هستیم. اما زمان زیادی نیست که سبک جدیدی از سفر بین افراد ماجراجو به سرعت رشد کرده و با عنوان سفرهای کوله‌پشتی یا «پک‌بگ» شناخته می‌شود. این نوع از سبک سفر، با هدف ماجراجویی و رفتن به مکان‌های کمتر شناخته‌شده یا معاشرت با بومیان و مردم یک مکان خاص اتفاق می‌افتد و هدف گردشگر تنها به یک مقصد مشخص ختم نمی‌شود. در ادامه سعی داریم تا با جزئیات بیشتری از این مدل سفرها و برخی وسایل مورد نیاز که ضرورت دارد همراه داشته باشید آشنا شویم.

روحیه
همین ابتدا تکلیف‌تان را با خودتان روشن کنید؛ باید خیلی از عادت‌ها و علایق و سلایق‌تان را کاملاً کنار بگذارید و برای روبه‌رو‌شدن با هر موقعیتی آماده باشید. گرسنگی، تشنگی، خستگی و خیلی از مشکلات غیرقابل پیش‌بینی سر راه شما قرار دارد، پس با اطلاعات کامل پا در این سفر بگذارید. البته این را هم بدانید که لذتی که در این نوع از سفرها وجود دارد، به هیچ عنوان قابل مقایسه با مابقی سفرهای مرسوم نیست.

نقشه راه
مسیری که قرار است طی کنید را به دقت و بارها مرور کنید. در مکان‌های ناشناخته حتماً از افراد بومی کمک بگیرید.

کوله‌پشتی
مهم‌ترین قسمت این دست از سفرها، انتخاب کوله‌پشتی مناسب برای سفر است. زمان، مکان، قد و وزن از ارکان اساسی در خرید کوله‌پشتی است.

کفش مناسب
مسیری که برای سفر انتخاب می‌کنید باید با کفش‌هایتان هماهنگ باشد. کوه و کویر و جاده و جنگل، هر کدام کفش مناسب خود را دارد. البته که پیشنهاد می‌شود کفش اضافه و دمپایی حتماً همراه داشته باشید.

وسایل خواب
باتوجه به اینکه زمان و مکان خواب در این سفر با سختی قابل برنامه‌ریزی است، پس حتماً برای خوابیدن در هر مکان و موقعیتی آماده باشید.

آمادگی در طبیعت
حداقل وسایل آشپزی در طبیعت همراه با لوازم اولیه مقابله با حیوانات اهلی و وحشی را همراه داشته باشید.

ایمنی
جعبه کمک‌های اولیه همراه داشته باشید. داروهایی برای رفع خستگی، نیش حشرات یا شکستگی‌های احتمالی از ضروریات است.

لوازم شخصی و کمکی
وسیله‌های شخصی هر شخص با دیگری متفاوت است اما از مهم‌ترین آنها می‌توان به طناب، چراغ اضطراری، قطب‌نما، باتری، فندک و کبریت، نخ‌وسوزن، خودکار و کاغذ، نی تصفیه آب و خیلی دیگر از وسیله‌های مهم و شخصی اشاره کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید