04
پنج شنبه 2 دی 1400
شماره 8395
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
آمار خبر/ روند شاخص کل بورس تهران در روز گذشته
در قرارداد خرید زغال‌سنگ هند از روسیه، ایران با زیرساخت‌های فعلی می‌تواند 20تا 30میلیون تن از این محموله را در مدت زمان بسیار سریع پذیرش و منتقل کند و ظرفیت درآمد 6میلیارد دلاری ترانزیتی از این قرارداد برای ایران وجود دارد
آب
سال آبی 1400– 1399با جولان کم‌بارشی و تخلیه ذخایر آبی سدها، عنوان خشک‌ترین سال ایران در نیم‌قرن اخیر را به‌خود اختصاص داد، اما تا اینجای کار، سال آبی جاری 1401– 1400 نیز شرایط چندان متفاوتی نسبت به سال آبی گذشته نداشته و حتی از نظر ذخایر آبی، سدها با وضعیت بغرنج‌تری مواجه هستند.
روایت تازه مرکز آمار

تورم یک پله دیگر پایین آمد

تورم
نرخ تورم همچنان در مسیر کاهش قرار دارد اما به نظر روند کاهش سطح عمومی قیمت‌ها کندتر شده است. تازه‌ترین گزارش مرکز آمار نشان می‌دهد که نرخ تورم سالانه در پایان آذرماه امسال با یک درصد کاهش نسبت به ماه قبل به 43.4‌درصد، نرخ تورم نقطه به نقطه با نیم واحد درصد به 35.2‌درصد و نرخ تورم ماهانه هم با 8 دهم درصد افت به 1.7‌درصد رسیده است. به‌گزارش همشهری، از جمله تغییرات محسوس در شاخص تورم آذرماه امسال کاهش 4.9‌درصدی تورم گروه خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات و افزایش 1.6‌درصدی تورم گروه کالاهای غیرخوراکی و خدمات بوده است.
استارت بنزینی دولت درکیش

استارت بنزینی دولت درکیش

دولت سرانجام طرح آزمایشی اختصاص سهمیه بنزین به افراد به جای خودرو را در جزیره کیش کلید زد که از آن به نام «بنزین برای همه» یادشده است. محمدرضا لواسانی، سرپرست منطقه آزاد کیش با تأیید این خبر گفت: در این طرح به مردم سهمیه ۲۰لیتری تعلق می‌گیرد.
رشد6 میلیارد دلاری بورس
شاخص کل بورس تهران دیروز با یک رشد پرقدرت بیش از 3درصد رشد کرد
به‌دنبال موافقت دولت برای تزریق 12هزار میلیارد تومان نقدینگی به صندوق تثبیت و تصویب بسته 10بندی حمایت از بازار سرمایه شاخص کل بورس تهران روند صعودی به‌خود گرفت و دیروز با یک رشد پر قدرت معادل 6میلیارد دلار افزایش یافت.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
اداره کل هماهنگی توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد که طی 10‌ماه امسال حدود یک‌میلیون و 638هزار تن انواع برنج، شکر و روغن برای تنظیم بازار این کالاها از محل ذخایر توزیع شده است.