• پنج شنبه 2 دی 1400
  • الْخَمِيس 18 جمادی الاول 1443
  • 2021 Dec 23

پیام رهبر معظم انقلاب در پی عروج شهادت‌گونه سفیر ایران در یمن

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی درگذشت شهادت گونه‌ حسن ایرلو سفیر مجاهد و کارآمد جمهوری اسلامی ایران در یمن را تبریک و تسلیت گفتند.
صبح دیروز یک‌ رام قطار متروی خط 5 تهران- کرج در حوالی ایستگاه چیتگر از ریل خارج شد و به قطاری دیگر برخورد کرد

روز خبرساز مترو

متروی تهران دیروز پرخبر بود؛ از یک‌‌سو یک‌قطار در خط‌5 و حوالی ایستگاه چیتگر، از ریل خارج شد تا به قطاری دیگر برخورد کند و حادثه بیافریند و از سوی دیگر، عصر، طبق برنامه قبلی، ایستگاه تقاطع توحید در خط‌7 به بهره‌برداری رسید. البته که تا لحظه تنظیم این خبر، علت دقیق حادثه رخ‌داده اعلام نشده بود اما بررسی‌های اولیه نشان می‌‌داد که حادثه در پی خطا در سیستم کنترلی ATP رخ داده است. با وجود این، با دستور شهردار تهران، کمیته ویژه‌ای تشکیل شد تا ماجرا موشکافی شده و علت مشخص شود. با همه اینها، می‌توان گفت که حادثه دیروز صبح، زنگ خطری جدی‌تر از همیشه برای توجه به مترو به‌حساب می‌آید.

مزرعه پدری

جناب لوریس چکناواریان، جایی در مصاحبه‌اش با روز هفتم این شماره، اشاره می‌کند که مهاجرت بخشی از ارامنه به ایران، زمانی اتفاق افتاده که ارمنستان غربی به‌دست عثمانی‌ها، در دوره شاه عباس اشغال شده و آنها ناچار شده‌اند که به ایران بیایند؛ و البته بخشی از آنها نیز در همان سرزمین عثمانی مانده‌اند.

مردم اخبار سفرهای استانی را دنبال می کنند؟

براساس نتایج یک نظرسنجی که آبان ماه امسال انجام شده است 66.7درصد از مردم سیاست ها و اقدامات دولت سیزدهم و سید ابراهیم رئیسی را تایید می کنند. از پاسخگویان سوال شده است آیا سیاست ها و اقدامات آقای رئیسی را به عنوان رئیس جمهور تایید می کنید؟

رشد 47درصدی باسوادان

«سازم00ان ن0ه0ض0ت سوادآموزی» 42ساله شده است؛ سازمانی که از سال 1358با هدف ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در کشور راه‌اندازی شد. البته سوادآموزی به بزرگسالان در ایران ریشه‌ای 85ساله دارد و «سازمان تعلیمات اکابر» نخستین سازمانی است که با چنین هدفی راه‌اندازی شد.

نم باران روی چهره خشکسالی

سال آبی 1400– 1399با جولان کم‌بارشی و تخلیه ذخایر آبی سدها، عنوان خشک‌ترین سال ایران در نیم‌قرن اخیر را به‌خود اختصاص داد، اما تا اینجای کار، سال آبی جاری 1401– 1400 نیز شرایط چندان متفاوتی نسبت به سال آبی گذشته نداشته و حتی از نظر ذخایر آبی، سدها با وضعیت بغرنج‌تری مواجه هستند.
عصر دیروز معاون رئیس‌جمهور از موسسه همشهری بازدید کرد

اعلام آمادگی سازمان حفاظت محیط‌زیست برای همکاری با روزنامه همشهری

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست عصر دیروز از روزنامه همشهری بازدید کرد و بیست‌و نهمین سالروز تاسیس روزنامه همشهری را تبریک گفت.

محدودیت‌های تازه، پیش‌روی جهان کرونازده

تورم یک پله دیگر پایین آمد

پیشروی قهرمان

کدام استان‌ها بیشترین رمزارز را استخراج می‌کنند؟