05
پنج شنبه 11 آذر 1400
شماره 8377
روز هفتم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

زندگی شورانگیز آن دوچشم بسته!

یادداشت
همیشه پیش روی او به زانو درمی‌آیم، یعنی به‌سان یک توان‌یاب تسلیم کامل و اسیر از پیش اعلام شده‌ام تا تواناتر از پیش شوم، چون والاتر از او نمی‌شناسم! آیا نخواندن و ندانستن نوعی معلولیت است؟
ویژه
بازیگرانی که شانس بازی در فیلم‌های دهه 70میلادی را داشتند، به چهره‌هایی ماندگار و محبوب تبدیل شدند و نه‌تنها در سینمای آمریکا که در عرصه‌های جهانی شناخته ‌شده و مطرح شدند. آل‌پاچینو یکی از این بازیگران بود که آغاز دوران حرفه‌ای کاری‌اش در این دهه رقم خورد.
در روزهایی که شیوع ویروس کرونا عرصه را به مردم دنیا تنگ کرده و کشمکش‌های سیاسی به تخاصم کشورها با یکدیگر دامن زده، بسیاری از انسان‌ها هنوز هم زیبایی‌های این دنیای فانی را جست‌وجو می‌کنند. تماشای زیباترین نقاط جهان یک‌جورهایی دیدن نیمه پر لیوان است و انسان را به زندگی امیدوار می‌کند. کارائیب که آن را آنتیل هم می‌نامند، یکی از زیباترین مناطق جهان است که در آمریکا واقع شده و با جزایر زیبایش شناخته می‌شود؛
هنر تجسمی، روح تازه‌ای است که کالبد اشیا را جان تازه می‌بخشد و وقتی این هنر در فضای شهری نمود پیدا می‌کند، چه‌بسا کارکردی بیشتر هم در برخواهد داشت. کارایی این هنرهای بصری در فرهنگ، هویت ملی، حیات جمعی شهری، آموزش‌های شهروندی و حتی امور تجاری و تبلیغات انکارناپذیر است.
تا حالا به این فکر کرده‌اید که قطار هم می‌تواند خود یک جاذبه گردشگری باشد؟ نه‌تنها چند سالی است که نوع، مدل و خدمات قطارها هم در انتخاب سفر از اهمیت بالایی برخوردار شده‌اند، بلکه ایستگاه‌ها و محل گذر و توقف قطار هم جزیی از هدف‌های سفر به‌حساب می‌آید.
با وجود تأثیر مثبت گفت‌وگو در بهبود روابط زوج‌ها، بعضی زنان و مردان، مهارت گفت‌وگوی صحیح را یاد نگرفته‌اند و هنگام بروز اختلافات فقط سکوت می‌کنند.
دریای کارائیب یکی از شگفت‌انگیزترین نقاط جهان به‌شمار می‌رود. جزایر مسحورکننده از یک سو و سواحل زیبا و پرزرق‌وبرق از سوی دیگر این منطقه را احاطه کرده‌اند و هر سال میلیون‌ها نفر گردشگر را به سمت خودش می‌کشاند.
پای صحبت‌های لاله اسکندری بازیگری که همیشه دغدغه زیبایی شهرش را دارد

عاشق تهران قدیمی و سنتی هستم

تماشا خانه
نام لاله اسکندری یادآور نقش‌آفرینی‌های او در فیلم‌های سینمایی و سریال‌ها فیلم‌هایی چون «متولد ماه مهر» و «دریاچه ماهی» و «تیغ و ترمه» و سریال‌های «خاک سرخ» و «در چشم باد» و نگارگری‌هایش بر دیوارهای شهر است.
نوشتن، پرنورترین شاخه امیدواری من بود

نوشتن، پرنورترین شاخه امیدواری من بود

نوشتن از رنج، آن هم رنج ابتلا به بیماری سرطان که برای بسیاری از مبتلایان تجربه‌ای فراتر از یک بیماری است، کار چندان ساده‌ای نیست. شاید به همین دلیل هم نازنین متین‌نیا، نویسنده «موهایم را دوباره خواهم بافت»، در نخستین روزهای ابتلا به سرطان در جست‌وجوهایش برای خواندن روایت‌ها، به قصه‌هایی که دوست داشته بخواند نرسیده است.
مایکل جردن و دوستان
اگر با بسکتبالیست‌ها درباره آرزوهای زندگی ورزشی‌شان صحبت کنید بلادرنگ از رؤیای بازی در NBA و هم‌بازی شدن با غول‌های بسکتبال جهان می‌گویند. لیگ بسکتبال ایران از سال‌های دور با ستاره‌هایش شناخته می‌شد؛ مثلاً در یک دوره‌ای کریم عبدالجبار به‌عنوان اعتبار NBA شناخته می‌شد و همه بسکتبالیست‌های دنیا رویای‌شان این بود که روزی برسد که مقابل این بازیکن بازی کنند.
برای بسیاری از ما، سرطان یک بیماری ناشناخته و مرموز است که چیز زیادی از آن نمی‌دانیم و شنیدن نامش تنها برایمان ترس و دلهره ایجاد می‌‌کند اما بعضی مبتلایان که تجربه این بیماری را پشت سر گذاشته‌اند، دست به قلم برده و روایت خود را از روزهای زندگی با سرطان، اشک‌ها و لبخندها، تلخی‌ها و ناامیدی‌های آن روی کاغذ آورده‌اند.

طعم خوش دسرهای میوه‌ای

آشپزی یکی از تجربه‌های لذتبخش و مهارت‌های مفرح زندگی است که برای همگان کاربرد دارد. حتی اگر یک‌بار هم آشپزی کرده باشید، لذت آن را حتما چشیده‌اید.

روی ریل گردشگری

بسیاری از افراد از میان وسیله‌های حمل‌ونقل عمومی موجود برای سفر، قطار را ترجیح می‌دهند.

دانستنی‌های سفر

در این ستون قصد داریم هر هفته اطلاعات کوتاه و مختصری از برخی نکات کلیدی و کاربردی که ممکن است در سفرها کاربرد داشته باشد ارائه بدهیم؛ پس اگر اهل سفر هستید دیدن این ستون را از دست ندهید.
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
البته هر کجای ایران که باشید و حتی اگر یک ایرانی باشید و هر کجای دنیای که باشید، وقتی که قطعه «رسم زمونه» را گوش می‌سپارید، می‌توانید با آن ارتباط بگیرید؛ اما در اصل باید این قطعه را هم نوعی قطعه تهرانی بدانیم یا اینکه دست‌کم خاطرات یک تهرانی اصیل در تهران نسبتاً قدیمی، در شکل‌گیری آن تأثیر زیادی داشته.
کارشناسان تغذیه معتقدند غذاهایی که می‌خوریم بدون شک روی خلق و خوی ما اثر مستقیم می‌گذارند، از این‌رو سبک غذایی آدم‌های مشهور به‌ویژه دیکتاتورها، همیشه مورد‌بحث بوده تا بدانند تا چه اندازه غذا بر تصمیمات خبیث آنها مؤثر بوده است. در همین زمینه چندین کتاب گردآوری و در سرتاسر جهان به چاپ‌های متعدد رسیده است.
در تاریخ بسکتبال ایران فقط 2بازیکن به لیگ بسکتبال آمریکا NBA راه پیدا کرده‌اند که یکی از آنها ارسلان کاظمی است؛ بازیکنی که در 17سالگی به‌عنوان پدیده نوظهور بسکتبال ایران در تیم ملی جوانان درخشید و به نخستین بسکتبالیست ایرانی بدل شد که با کمک هزینه دانشجویی در لیگ دسته یک کالج‌های آمریکا NCAA بازی کرد.