14
پنج شنبه 11 آذر 1400
شماره 8377
ایرانشهر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
سال 1395بود که اعلام شد در تولید گندم به‌خودکفایی رسیده‌ایم و دیگر نیازی به واردات آن نداریم. این خودکفایی در تولید گندم تا سال گذشته هم ادامه پیدا کرد، اما امسال بنا به دلایل مختلفی که یکی از آنها خشکسالی بود، کشت گندم در کشور با کاهش مواجه شد؛ تا جایی که رئیس کانون صنایع غذای ایران به‌تازگی اعلام کرد نیازمند واردات 7/5 میلیون تن گندم در سال‌جاری هستیم.
خبر سویه جدید کرونا به نام «اومیکرون» که گفته می‌شود سرعت انتقالش 3تا 5 برابر کرونای دلتاست، در حالی این روزها مورد توجه مردم و کادر درمان کشور قرار گرفته که از هرمزگان خبر رسیده این استان به‌دلیل ترددهای بندری در معرض شیوع آخرین نسخه ویروس کرونا قرار دارد و به همین دلیل باید در مرز آبی آن محدودیت‌هایی اعمال شود.
‌پرواز کرمانشاه – ساری از 29آذر برقرار خواهد شد و پیگیری‌ها برای برقراری پرواز کرمانشاه – تبریز و همچنین کرمانشاه – اصفهان در دست انجام است. ‌هنوز جزئیات برقراری این پرواز که چندبار در هفته  و در چه ساعاتی انجام خواهد شد، مشخص نیست.‌

روزگار خرما شیرین می‌شود؟

مسئولان در میز تخصصی که در نمایشگاه تخصصی خرما و صنایع وابسته در دشتستان بوشهر برگزار شد، وعده حمایت از نخل‌داران را دادند
گزارش روز
سومین نمایشگاه تخصصی خرما و صنایع وابسته با حضور ۷۵شرکت فعال از بوشهر، فارس، مشهد، یزد، اصفهان، همدان، کرمان، سمنان، تهران، تبریز، خوزستان و هرمزگان 9آذر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی بوشهر آغاز به کار کرده است و فردا، جمعه 12آذر به کار خود پایان می‌دهد.