03
پنج شنبه 11 آذر 1400
شماره 8377
شهر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

نیازهای معلولان در عصر هوشمندی

نگاه
مناسبت‌های مختلفی در طول سال برای حمایت از افراد دارای معلولیت وجود دارد که هر کدام از آنها بهانه‌ای است تا درخواست‌ها و مشکلات این قشر از جامعه مورد توجه بیشتر قرار گیرد؛ مناسبت‌هایی که برخی از آنها جهانی و برخی‌شان تنها در تقویم ایران، گنجانده شده‌اند.
ویژه
برنامه‌های شرکت متروی تهران برای سال ۱۴۰۱ در حال نهایی‌شدن است که براساس آنچه به تصویب خواهد رسید، بودجه موردنیاز برای عملیاتی ساختن برنامه‌ها نیز مشخص خواهد شد.
گردشگری
بیست‌وچهارمین نشست مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری از ۳۰نوامبر ۹آذر۱۴۰۰ تا ۳دسامبر ۱۲آذر۱۴۰۰ در شهر مادرید اسپانیا در حال برگزاری است.

معابر ناهموار پیش پای معلولان

آمارهای شهرداری نشان می‌دهد که 8هزار کیلومتر از معابر پیاده‌رو ندارند و 12هزار کیلومتر پیاده‌رو باید مناسب‌سازی شوند
زمانی تهران برای زندگی معلولان حرفی برای گفتن دارد که همه امکانات و تجهیزات مناسب در شهر برای ‌این قشر از شهروندان درنظر گرفته شده باشد. کافی است برای یک روز تردد یک معلول در شهر را تصور کنید تا متوجه کمبودهای این کلانشهر برای معلولان شوید.
درهای 21 باغ به روی مردم باز می‌شود

درهای 21 باغ به روی مردم باز می‌شود

تملک باغات و تبدیل آنها به فضاهای عمومی در راستای صیانت از سرمایه‌های طبیعی در اولویت اقدامات سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران قرار دارد
شهرداری تهران تا پایان امسال 21باغ را تملک و در راستای صیانت از ریه‌های تنفسی پایتخت و افزایش سرانه فضای سبز به بوستان تبدیل می‌کند. طرحی که به‌گفته مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران از دهه 90شروع و تا‌کنون حدود 70باغ در مناطق مختلف تهران تملک شده است.
آقای شهردار سلام
شهروندان تهرانی از این پس می‌توانند به طور مستقیم با دفتر شهردار پایتخت در ارتباط باشند. بنا به آنچه که از سوی روابط عمومی شهرداری تهران اعلام شده است،