• پنج شنبه 11 آذر 1400
  • الْخَمِيس 26 ربیع الثانی 1443
  • 2021 Dec 02

درهای 21 باغ به روی مردم باز می‌شود

تملک باغات و تبدیل آنها به فضاهای عمومی در راستای صیانت از سرمایه‌های طبیعی در اولویت اقدامات سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران قرار دارد
شهرداری تهران تا پایان امسال 21باغ را تملک و در راستای صیانت از ریه‌های تنفسی پایتخت و افزایش سرانه فضای سبز به بوستان تبدیل می‌کند. طرحی که به‌گفته مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران از دهه 90شروع و تا‌کنون حدود 70باغ در مناطق مختلف تهران تملک شده است.

تهران گران‌تر از مسکو و استانبول

زندگی این روزهای مردم در کلانشهرهای جهان، پرخرج‌تر از همیشه شده است. در هیچ نقطه‌ای از جهان اوضاع بر وفق مراد مردم نیست، اما آمار نشان می‌دهد شهرهای آسیایی و اروپایی گران‌تر از شهرهای آمریکایی هستند.

حاکم شهر کیست؟

باگذشت چند‌ماه از عمر شورای ششم بر این باورم که امروز شهر تهران دچار یک حکمرانی آشفته است و این موضوع در مسائل گوناگونی ازجمله موضوع نمایشگاه شهر آفتاب به‌وضوح مشاهده می‌شود؛ هرچند متأسفانه شاهد هستیم رسانه‌های خوب ما به‌دلیل وجود نگاه‌های سیاسی حرف‌ها را آنگونه که دوست دارند می‌شنوند...

جایی برای محبوبان توانیاب

دوازدهم آذر‌ماه به‌عنوان روز جهانی معلولان توانیاب، بهانه‌ای است تا توجه مسئولان را به برخی مشکلات عمده این قشر از جامعه جلب کنیم؛ اینکه شهرهای ما فاقد شرایط مناسبی برای توانیابان است یا اینکه فرهنگسازی لازم در جهت مساعدت توانیابان صورت نگرفته است، نیازمند عنایت ویژه مسئولان در سطوح مختلف و شهروندان است.

چرا تهران را دوست داریم؟

روزی، روزگاری یکی از آشنایان که از شمال کشور آمده بود، دوری در تهران زد و به بوستان‌های آن هم سرکی کشید. طبیعی بود که انتظار داشته باشیم نخستین دیالوگ او با ما درباره دود و دم تهران باشد.

عاشق تهران قدیمی و سنتی هستم

نام لاله اسکندری یادآور نقش‌آفرینی‌های او در فیلم‌های سینمایی و سریال‌ها فیلم‌هایی چون «متولد ماه مهر» و «دریاچه ماهی» و «تیغ و ترمه» و سریال‌های «خاک سرخ» و «در چشم باد» و نگارگری‌هایش بر دیوارهای شهر است.

شرایط ثبت‌نام در مسکن دولتی آسان شد

براساس آخرین اصلاحاتی که در شروط چهارگانه ثبت‌نام نهضت ملی مسکن انجام شده، شرط نداشتن سابقه مالکیت از سال 1384به بعد اصلاح شد و دوره زمانی آن از 16سال به 5سال رسید. حالا تمام کسانی که از میانه سال 95به بعد مالکیت خصوصی نداشته‌اند، فرم جیم آنها سبز است و می‌توانند در نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کنند.

دلیل تبادل آتش مرزی میان ایران و طالبان

برخی منابع خبری عصر دیروز از تبادل آتش نیروهای مرزی ایران و طالبان خبر دادند که پس‌از مدت کوتاهی متوقف شده‌است. اگرچه تا لحظه تنظیم این خبر، منابع رسمی در وزارت کشور یا نهادهای مرتبط دراین زمینه اظهارنظر نکرده‌اند، اما اخبار منتشر شده حاکی‌است بعدازظهر دیروز در منطقه «شغالک» در نزدیک ولایت نیمروز برسر یک سوءتفاهم مرزی، درگیری‌ میان نیروهای مرزبانی ایرانی و طالبان رخ داده‌است.

وقتی زندگی به باد بند است

معابر ناهموار پیش پای معلولان

2 شرط برای بخشش قاتل

عاشق تهران قدیمی و سنتی هستم