15
پنج شنبه 11 آذر 1400
شماره 8377
زیست‌بوم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، نامه‌ای به سران سه قوه نوشته و در آن به تبعات امنیتی مشکلات محیط‌زیستی کشور اشاره و از سران قوا خواسته است تدبیری برای حل مشکلات محیط‌زیستی داشته باشند. عباس مقتدایی حالا به‌دلیل ارسال همین نامه در ستون چهره روز همشهری قرار گرفته است.
آیین‌نامه اجرایی تعیین سن فرسودگی انواع خودروها سرانجام پس از 190روز توسط هیأت دولت ابلاغ شد. این آیین‌نامه در کاهش آلودگی هوای شهرهای کشور چنان نقش دارد که سال‌ها فعالان محیط‌زیست برای ابلاغ آن روزشماری می‌کردند.
فرزاد ویسالنو، دکترای تخصصی مهندسی منابع طبیعی:قاچاق چوب در زاگرس برای زغال‌گیری انجام می‌شود

آرزویی به نام «سفرکارت ملی»

کارت‌های 30میلیون تومانی سفر هنوز خاک می‌خورند و به‌دست گردشگران نمی‌رسند
گردشگری
علی‌اصغر مونسان، وزیر سابق میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در روزهای پایانی وزارت خود در تفاهمنامه‌ای که با بانک عامل به امضا‌ رساند، طرح ارائه سفرکارت با هدف حمایت از اصناف مرتبط با صنعت گردشگری کشور در دوران پساکرونا را بار دیگر اجرایی کرد.

حکمرانی درست آب چگونه است؟

شرایط فعلی تالاب‌ها و رودخانه‌های کشور، بیش از پیش ضرورت بازنگری در حکمرانی آب و اصلاح نظام مدیریت منابع و مصارف آب در حوضه‌های آبریز شش‌گانه کشور را نشان داده است
عدد خبر/35000
3تا 3/5درصد از وزن حجمی یعنی۳۰ تا ۳۵هزار قسمت در میلیون ppm میزان گوگرد در مازوت پالایشگاه‌های کشور است.
داریوش گل‌علیزاده، معاون مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: وقتی نیروگاه‌ها سیستم کنترلی داشته باشند، مازوت‌سوزی اشکالی ندارد.