• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
پنج شنبه 11 آذر 1400
کد مطلب : 147039
+
-

دانستنی‌های سفر

دانستنی‌های سفر

در این ستون قصد داریم هر هفته اطلاعات کوتاه و مختصری از برخی نکات کلیدی و کاربردی که ممکن است در سفرها کاربرد داشته باشد ارائه بدهیم؛ پس اگر اهل سفر هستید دیدن این ستون را از دست ندهید.

راهنمای خرید بلیت و سفر با قطار
 برای سفر با قطار ممکن است نتوانیم به‌موقع بلیت تهیه کنیم یا زمانی که خرید بلیت تکمیل شد موقعیت صندلی‌های رزرو شده باب میل شما نباشد. یا ممکن است داخل قطار بدون غذا بمانید و مجبور باشید تا مقصد گرسنگی را تحمل کنید یا اینکه نتوانید خواب درستی را تجربه کنید. برای رهایی از این مشکلات آزاردهنده با ما همراه باشید و تجربه شیرین سفر با قطار را دوچندان کنید.

زمان سفر

سایت رجا لیست قطارها را برای مسیر و زمان‌های مختلف در یک روز مشخص باز می‌کند و اگر حواستان به تاریخ و مسیر نباشد، ممکن است قطار برای روز و ساعت‌های پیک به‌سرعت پر شوند. پس از قبل برنامه سفرتان را با زمان باز شدن مسیر قطار هماهنگ کنید.

صندلی

اگر برای‌تان مهم است که در کدام واگن و کوپه بنشینید، باید بدانید که این امکان برای خرید اینترنتی وجود ندارد و حتماً باید از آژانس‌های مسافرتی بلیت تهیه کنید. در خرید اینترنتی صندلی به‌صورت پیش‌فرض انتخاب می‌شود.

بلیت

چند سالی است که دیگر پرینت کاغذی بلیت قطار نیاز نیست، اما عکس بلیتی که برای شما صادر شده است را باید همراه داشته باشید تا هنگام ورود به قطار به مأمور مربوطه نشان دهید.

داخل کوپه

به هر دلیلی اگر نمی‌خواستید داخل کوپه‌ای که هستید بنشینید، به هیچ عنوان بدون هماهنگی با رئیس قطار جابه‌جا نشوید. کوپه‌ای که در ظاهر خالی است شاید توسط مسافران بین‌راهی رزرو شده باشد. پس با رئیس قطار هماهنگ باشید.

غذا

اگر می‌خواهید تا مقصد گرسنه نمانید همان اول کار که پرسنل قطار لیست غذا را کامل می‌کنند سفارش دهید. رستوران قطارها معمولاً غذای اضافه ندارند و فقط برای کسانی که از قبل سفارش داده‌اند غذا سرو می‌کنند.

سرویس ملافه

قطار شما 4یا 6تخته باشد فرقی ندارد. برای هر نفر ملافه توسط مهماندار توزیع می‌شود. زمان خواب‌تان را طوری تنظیم کنید که 30دقیقه قبل از رسیدن به مقصد بیدار شوید، زیرا مهماندار مرتب در کوپه را می‌کوبد تا ملافه‌ها را تحویل بگیرد.

سرویس بهداشتی

در قطارها برای استفاده از سرویس بهداشتی شرایطی وجود دارد که بهتر است به آنها توجه کنید. در زمان توقف قطار استفاده از سرویس ممنوع است. تا رسیدن به مقصد سرویس‌ها نظافت نمی‌شوند، پس استفاده از آنها را به ساعت‌های پایانی موکول نکنید. صبح‌ها و قبل از رسیدن معمولاً صف طولانی برای استفاده از سرویس شکل می‌گیرد که بهتر است مدیریت زمان را درنظر داشته باشید.

این خبر را به اشتراک بگذارید