21
پنج شنبه 11 آذر 1400
شماره 8377
حوادث
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
مردی 60ساله در جریان یک آتش‌سوزی اسرارآمیز دچار دودگرفتگی شد و جانش را از دست داد و با مرگ او تحقیقات برای کشف راز این آتش‌سوزی آغاز شده است.  به گزارش همشهری، بامداد هشتم آذر به قاضی مصطفی واحدی، بازپرس جنایی تهران خبر رسید که مردی 60ساله براثر دودگرفتگی جانش را از دست داده است و مرگ وی مشکوک به نظر می رسد.
انتشار فیلم دفاع سربازی جوان از یک شهروند در مقابله با یک سارق در شبکه‌های اجتماعی بازتاب گسترده‌ای داشت. در این فیلم سرباز شجاع وقتی دید سارق قصد دارد کیف زنی را بدزدد در دفاع از او وارد عمل شد.
«به پدرم افتخار می‌کنم و خوشحالم که بعد از فوتش اعضای بدنش زنده هستند و باعث زنده‌ماندن بیماران نیازمند شده است.» این بخشی از حرف‌های مردی است که چند روز قبل پدرش را در یک حادثه از دست داد اما با اهدای اعضای بدن او 3بیمار نیازمند، زندگی دوباره‌ای به‌دست آوردند.
مأمور پلیس شهرستان زرند کرمان در جریان آتش‌سوزی هولناک در انبار مغازه فرش‌فروشی، وارد شعله‌های آتش‌ شده بود تا افراد گرفتار در آنجا را نجات دهد.
پدر مقتول برای گذشت از قصاص قاتل شرط گذاشت تا او در اطراف محل سکونتش آفتابی نشود

2 شرط برای بخشش قاتل

پیگیری
«قاتل پسرم باید تعهد بدهد که بعد از آزادی در اطراف محل سکونت ما آفتابی نشود و خودش و خانواده‌اش از محله ما بروند و از این پس هرگز به سراغ ما نیایند.» اینها  شروط پدر مقتول برای بخشش قاتلی است که 6سال قبل و در جریان یک درگیری جان پسر او را گرفت.

اعتیاد؛ ریشه  معضلات اجتماعی

اعتیاد معضل بزرگی است که تبعات فردی و اجتماعی بسیاری را در پی دارد؛ به‌گونه‌ای که فرد معتاد نه‌تنها خود از معضل اعتیادی که به آن مبتلا شده رنج می‌برد، بلکه خانواده و جامعه‌ای را که در آن زندگی می‌کند با چالش و مشکلات متعددی مواجه می‌کند،
با مردم/ برنامه‌های پیشگیری از ایدز رها شده است
در سایه مشکلات اقتصادی و همه‌گیری کرونا، برنامه‌های پیشگیری از ایدز کمرنگ و حتی رها شده است. برخی قوانین نیز می‌تواند به‌گسترش این بیماری دامن زند و سلامت جامعه را تهدید کند.
به‌دنبال دریافت پیام‌های مردمی با عنوان ضرورت ایجاد پل در تقاطع خیابان‌های شهید بهشتی و مطهری با ولی‌عصر و تکرار این پیام در روزهای مختلف، خبرنگار همشهری موضوع درخواست شهروندان را با شهرداری منطقه6 مطرح کرده است.