05
پنج شنبه 26 فروردین 1400
شماره 8196
روز هفتم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

فقط کروناتنها نیست، ‌ای عشق !

یادداشت
حالم مزخرف است، دارم رابطه‌ام را مثل ویروس کرونا با عقل و قلب از دست می‌دهم؛ مثل سار اسیر در قفس که نمی‌داند چه سرنوشتی در انتظارش است!
ویژه
دما منفی 50 درجه سانتی‌گراد است. در «کمونیزم» میلیون‌ها سال است که آفتاب مرده، برف و بوران از ازل فرمانروای آسمان است و یخچال‌های بی‌انتهای آن، حاکم ابدی زمین. تنها جنبندگان این جغرافیای منجمد، تعدادشان به انگشتان یک دست هم نمی‌رسد.
تاریخ ادبیات فارسی، از دیرباز تا همین امروز، سرشار از مناجات‌نویسی‌های مختلف در نظم و نثر بوده است.
این برنامه شامل بخش‌های متنوع مانند اعمال، ادعیه، احادیث، پزشکی و غذاهاست.
میان شلوغی سرگیجه‌آور میدان راه‌آهن، جلوی ایستگاه، خونسرد سوئیچ را در بین انگشتان‌شان می‌چرخانند.
آدم وقتی که دلش می‌گیرد، وقتی که کارش گیر می‌افتد، وقتی که از همه‌‌چیز خسته است، دوست دارد با کسی حرف بزند.
نامش را بسیار شنیده‌ایم اما اغلب شناخت ما از او محدود به بزرگراهش می‌شود و اینکه یک فرمانده بزرگ ارتش بود و چند سال پیش ناجوانمردانه ترور شد.
گفت‌وگویی خودمانی و صمیمانه با عرفان طهماسبی خواننده خوزستانی که یک‌دفعه ستاره شد

راک می‌خواندم اتفاقی ‌محلی‌خوان شدم

سری دوم برنامه تلویزیونی «عصر جدید» در کنار معرفی جوان‌های مستعد و خلاق در حوزه‌های مختلف، یک «پدیده» هم داشت؛ پدیده‌ای که هم خودش را به موفقیت رساند و با بیش از 5میلیون رأی مردمی به‌عنوان دومی رسید و هم راه جدیدی در موسیقی کشورمان باز کرد.
متفاوت‌ترین ماه خدا

متفاوت‌ترین ماه خدا

سال قبل وقتی در عزیزترین شب‌های‌ماه مبارک رمضان، هر کدام در خانه قرآن به سر گرفتیم و به یاد جمع‌های پرشور و دعاهای دسته‌جمعی رمضان‌های قبل اشک ریختیم، فکرش را نمی‌کردیم رمضان دیگری از راه برسد و کرونا هنوز نرفته باشد.
صداپیشگی بازنشستگی ندارد
صداپیشگی بازنشستگی ندارد
منوچهر والی‌زاده، نامی معتبر در هنر دوبله ایران است. گوینده بی‌بدیلی که شش‌دهه به جای بهترین بازیگران مطرح دنیا مثل جانی دپ، کلینت ایستوود، تام هنکس، تام کروز، رابرت دنیرو و... حرف زده و در کسوت صداپیشگی جایگاه قابل اعتنایی دارد.
منصور علیمرادی، نویسنده، شاعر، نویسنده و پژوهشگر فرهنگ اهل جنوب کرمان است، چیزی که اگر ندانید هم، از خط قصه‌ها، فضای داستان‌ها و حال و هوای شخصیت‌هایی که خلق کرده به آن پی می‌برید.

همقدم با شکوفه‌ها و باران

دوباره به روزهای تعطیلی شهرها رسیده‌ایم؛ روزهایی که جز مشاغل ضروری، همه جا تعطیل است و ما هم جز موارد ضروری نباید از خانه خارج شویم.

فست‌فودهای خانگی

از کودکی علاقه زیادی به پخت کیک و غذا و تزئین و سفره‌آرایی داشت و با تجربه و آموزش‌های ساده‌‌ای که به‌دست آورده بود توانست در این زمینه به‌عنوان یک آشپز فعال خودش را معرفی کند.

آقای بلیت

برخی مجموعه‌ها شاید ارزش مادی چندانی نداشته باشند اما با گذشت زمان آرام‌آرام به میراث فرهنگی و بخشی از هویت پایتخت بدل‌شده‌اند و حیف است که در کنج خانه مجموعه‌دارها خاک بخورند.
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
در سربالایی خیابان ولیعصر عج به سمت تجریش، یکباره با خیابانی روبه‌رو می‌شویم که فضایش به‌طور کلی با فضای خیابان‌های منتهی به این خیابان بزرگ شمالی - جنوبی تفاوت دارد؛ خیابانی که خیابان نیست، هیچ موتور و ماشینی در آن تردد نمی‌کند و تا چشم کار می‌کند درخت، فضای سبز و گل‌های بهاری در آن دیده می‌شود.
اگر بگوییم همه ایرانی‌ها با صدای منوچهر والی‌زاده در فیلم‌ها و سریال‌های چند دهه گذشته خاطره دارند اغراق نکرده‌ایم.
«اژدهاکشان» مجموعه 15داستان کوتاه، نوشته یوسف علیخانی است که در سال1386به‌وسیله انتشارات نگاه منتشر شده بود و در سال 1388به وسیله نشر آموت به چاپ چهارم رسید.