4
پنج شنبه 26 فروردین 1400
شماره 8196
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

دورنمای 10ساله اقتصاد تحریمی

مؤسسه فیچ، با ارزیابی ریسک تحریم، رشد اقتصادی ایران را در 10سال آینده تخمین زد
گزارش
تحریم‌ها پرقدرت‌ترین مانع در برابر رشد و توسعه اقتصادی ایران هستند. تازه‌ترین تحلیل مؤسسه بین‌المللی فیچ نشان می‌دهد که تحریم‌ها تعیین‌کننده اصلی مسیر اقتصادی ایران در آینده هستند و حتی پس از رفع احتمالی تحریم‌ها، رشد اقتصادی ایران طی 10سال آینده در محدوده 4.3درصد به‌طور میانگین باقی خواهند ماند و این به‌دلیل بالا بودن ریسک‌های بالقوه اقتصاد ایران است.

12 اثر تحریم بر اقتصاد ایران

ترازوی سنجش رفع واقعی تحریم‌ها کدام است و آیا بین آنچه توسط تیم مذاکره‌کننده ایران در وین اتریش دنبال می‌شود با خواسته‌های مطرح شده نزد نمایندگان مجلس اختلاف‌نظر وجود دارد و تا چه اندازه می‌توان اطمینان حاصل کرد که ملاک‌های راستی‌آزمایی رفع تحریم‌ها تا چه میزان می‌تواند در گشودن گره ایجاد شده برای احیای برجام مؤثر واقع شود؟
پرداخت پنجمین یارانه دولتی
پیگیری­‌های همشهری نشان می‌دهد که حساب 60میلیون نفر دریافت‌کننده یارانه بنزین شارژ شده؛ زیرا حمایت معیشتی ویژه ‌ماه مبارک رمضان، به همان مشمولان کمک معیشتی بنزین که فهرست آن در سال 98تدوین شد، پرداخت شده است.
خودرو
تعطیلی نمایشگاه‌های فروش خودرو همزمان با قرنطینه کسب‌وکارها در موج چهارم کرونا و آثار روانی ناشی از رویکردهای متناقض شورای رقابت موجب شده دارندگان خودرو در فضای مجازی فعال مایشای بازار شوند.