• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 26 فروردین 1400
کد مطلب : 128245
+
-

معرفی اپلیکیشن‌های کاربردی‌ ماه مهمانی خدا

همراه با رمضان در تلفن‌ همراه

همراه با رمضان در تلفن‌ همراه


نرم‌افزار جامع رمضان
این برنامه شامل بخش‌های متنوع مانند اعمال، ادعیه، احادیث، پزشکی و غذاهاست. تمام اعمال و دعاها و همچنین تمام نمازها، تسبیحات، صلوات و اذکار‌ ماه رمضان و شب‌های قدر و ایام شهادت امیرالمومنین (ع)، احادیث و فضیلت‌های این ماه، در بخش‌های مختلف برنامه گنجانده شده‌اند. منتخب ادعیه همراه با پخش صوتی، بخشی از برنامه است که شامل دعاهایی مانند دعای ابوحمزه ثمالی، دعای افتتاح، دعای سحر، دعای مجیر، دعای ربنا، مناجات امیرالمومنین (ع)، دعای شروع قرآن، دعای نور، دعای جوشن کبیر، دعای جوشن صغیر و دعاهای روزانه به‌صورت متن است. تمامی دعاها همراه با ترجمه فارسی ارائه شده‌اند. بخش‌های دیگر این نرم‌افزار عبارتند از: اعمال و نمازهای شب قدر، احادیث‌ماه رمضان، تاریخچه‌ماه رمضان، پزشکی و غذاهای‌ ماه رمضان. گرافیک برنامه به‌صورت کاملا تخصصی و کاربر پسند طراحی شده است.

ماه خوب خدا
در این برنامه موبایلی، بخش‌هایی مانند احکام‌ماه رمضان، ویژگی‌ها و آداب‌ماه مبارک، ادعیه مانند دعاهای روز اول تا پایان‌ ماه مبارک رمضان، دعای هنگام افطار، دعای ظهور، دعای افتتاح، دعای شهر رمضان، دعای توسل، دعای قبل از نمازهای فریضه، مناجات امیرالمومنین (ع)
 و دعای بعد از هر نماز واجب طراحی و ارائه شده است. اعمال و فضیلت‌های شب قدر، اعمال مشترک، اعمال روزهای خاص‌ماه رمضان، فضیلت شب‌های قدر و فضیلت صلوات، بخش‌های آموزشی برنامه هستند. این اپلیکیشن‌ برای گوشی‌هایی با سیستم عامل اندروید طراحی شده و نصب آن رایگان است. برای نصب این برنامه می‌توانید به یکی از برنامه‌های ارائه‌دهنده اپلیکیشن‌های موبایلی مراجعه کنید و بد نیست بدانید برنامه به‌صورت آفلاین کار نمی‌کند؛ یعنی برای دانلود دعاها و صوت‌ها دست‌کم در نخستین استفاده، به اینترنت نیاز خواهید داشت.

 قرآن صوتی وصل 
اپلیکیشن «قرآن صوتی وصل» به‌طور کاملا رایگان متن کامل قرآن را به همراه خوانش صوتی آن مهیا کرده که می‌توانید با نصب آن در گوشی اندروید خود، همیشه و همه‌جا این کتاب آسمانی را همراه داشته باشید. ترجمه‌ فارسی نیز در کنار متن عربی قرآن تهیه شده است تا کاربران ایرانی قادر به خواندن آن و درک معنا و مفهوم آیات باشند. قرائت صوتی که به آن اشاره شد، به‌صورت آفلاین در برنامه وجود ندارد و برای استفاده از آن باید حداقل برای بار اول به اینترنت متصل باشید تا قادر به انتخاب 12قاری مطرح دنیا و دانلود فایل صوت مربوط به آن قاری باشید. امکان جست‌وجو براساس نام سوره، کلمه، صفحه و‌... نیز در این برنامه درنظر گرفته شده است تا درصورت لزوم قادر به جست‌وجو بین آیات باشید. نشانه‌گذاری آیات، از دیگر ویژگی‌های موجود در بخش قرآن این اپلیکیشن به‌حساب می‌آید.

غذاهای‌ماه رمضان
یک اپلیکیشن کاربردی در ‌ماه مبارک رمضان، مربوط به آشپزی است. آنطور که این اپلیکیشن می‌گوید مواد غذایی مهم و مورد نیاز بدن باید در‌ماه مبارک رمضان در فاصله افطار تا سحر مصرف شود. گنجاندن و برنامه غذایی مناسب باید از سفره افطار آغاز و به سفره سحری ختم شود. در حقیقت برای آنکه راحت‌تر روزه بگیرید، باید نیاز بدن را تامین کنید به‌طوری که با رساندن مواد مورد نیاز بدن در طول این ماه، دچار ضعف یا مشکل سلامتی نشوید. اگر می‌خواهید روزه‌گرفتن برایتان راحت‌تر باشد، باید به آنچه در فاصله افطار تا سحر می‌خورید بیشتر توجه کنید. در این برنامه روش تهیه غذاها، دسرها و نوشیدنی‌های افطار تا سحر به شما آموزش داده می‌شود.

ماه تابان
اپلیکیشن‌ماه تابان، یکی از برنامه‌های موبایلی ویژه ‌ماه رمضان است که به تازگی آخرین به‌روزرسانی آن هم انجام شده و نسخه باکیفیت آن در دسترس کاربران قرار گرفته است. این برنامه بخش‌های متنوعی دارد که شامل ادعیه (افتتاح، توسل، مجیر، کمیل، زیارت عاشورا، ندبه و...) و نسخه صوتی آنها، احکام‌ ماه مبارک رمضان، دعای جوشن کبیر، دعای روز‌های‌ ماه مبارک و نسخه صوتی و اعمال مشترک و مخصوص شب‌های قدر است. سازندگان برنامه تلاش کرده‌اند نسخه ارائه‌شده، فضای گرافیکی جذاب و کاربرد آسان داشته باشد. این برنامه برای سیستم‌عامل اندروید طراحی شده و 85مگابایت حجم دارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید