13
سه شنبه 26 اسفند 1399
شماره 8183
درنگ
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

ناچاریم امیدوار باشیم!

«مردمی‌کردن امید» در غیاب نهادها و سازمان‌های امیدآفرین
یادداشت یک
یکی از سخت‌ترین کارها در شرایط امروز جامعه ما، پمپاژ امید و امیدواری به جامعه ایرانی و توصیه مردم به امیدواری است! با این‌حال، برای امیدبخشیدن به جامعه باید به‌خود مردم امیدوار بود تا نهادها و ساختارهای سیاسی و اقتصادی.
ویژه
سال 99، سخت‌ترین سال برای داوطلبانی بود که خود را با هزار امید و انگیزه برای کنکور 1400آماده می‌کنند؛ محصلانی که بیش از هر چیزی به ثبات شرایط محیطی نیاز داشتند تا در آرامش درس بخوانند و به تنها دغدغه‌شان یعنی کنکور فکر کنند و بس، گرفتار موج کرونا شدند.
شیوع ویروس کرونا موجب شد تا همه نظام‌های آموزشی در سراسر جهان بدون اینکه از قبل آمادگی داشته باشند با یک بحران همه‌جانبه مواجه شوند و برای نخستین بار از زمانی که آموزش در سراسر دنیا عمومی شده بود درهای مدارس در شکل وسیع در تمام کشورها بسته شود و آموزش به‌شدت تحت فشار قرار گیرد و با چالش‌هایی مواجه شود.
انتخاب سیزدهمین رئیس‌جمهور یکی از مهم‌ترین اتفاقات سیاسی 1400 است که با اما و اگرهایی همراه شده است.

نقشه‌هایی برای جلب اعتماد شهروندان

از 3عضو شورای شهر پرسیدیم مدیریت شهری برای رساندن تهران به استانداردهای شهر زیست‌پذیر چه مسائلی را باید در اولویت قرار دهد
کارشناسان و طراحان شهری در تعریف شهر زیست‌پذیر می‌گویند، شهری است برای همه مردم که ضمن حفظ ساختار تاریخی و همچنین حفظ و تقویت منابع طبیعی، به سلامت اجتماعی و روانی و پیشرفت همه ساکنان خود، اعم از کودکان، معلولان و سالمندان، توجه کند.
سنگ‌هایی برای پاهای لنگ

سنگ‌هایی برای پاهای لنگ

گره‌های کور همچنان بر ریسمان معیشت مردم در سال1400 باقی است؛ سطح رفاه در زندگی دهک‌های کم‌درآمد جامعه پایین‌تر خواهد آمد
سناریوی حقوق و دستمزد دیگر تکراری شده است؛ سناریویی که در آن بارها و بارها معضل اختلاف نرخ افزایش دستمزد با نرخ تورم محوریت قرار گرفته و در نهایت کار به چانه‌زنی فعالان کارگری با کارفرماها رسیده؛ چانه‌زنی‌هایی که عموما به‌علت محدودیت منابع بودجه‌ای برای تحقق درآمدی، راه به جایی نمی‌برد و ترمیم حداقل دستمزد، برای کاهش جمعیتی که زیر خط فقر زندگی می‌کنند، محقق نمی‌شود.
داستان تکراری نفت و دلار
داستان تکراری نفت و دلار
گپ و گفت با پیمان مولوی، اقتصاددان درباره احتمال رونق دوباره بازار سرمایه در سال1400
از اواسط سال98 زمزمه‌های سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه به واسطه رشد شاخص بورس بین مردم پیچید.
همه‌گیری کرونا سال گذشته باعث شد نام ایران به جداول رتبه‌بندی جدید جهانی افزوده شود.
PDF درنگ
کوتاه درنگ
فوتبال ایران در سال99، روزهای پرفراز و نشیبی را از سر گذراند؛ از تعطیلی گرفته تا از سرگیری... از ابتلای بازیکنان به کرونا تا درگذشت چند تن از محبوب‌ترین‌هاشان... از فراز و فرودهای مدیریتی در باشگاه‌ها تا حرف و حدیث‌های همیشگی در لیگ... از انتخابات پرحاشیه در رأس فدراسیون فوتبال تا تبریک روز مهندس از زبان علی کریمی به‌عنوان عجیب‌ترین کاندیدای ریاست بر این فدراسیون در روز برگزاری انتخابات... از درخشش یکی دو بازیکن لژیونرمان تا افول چند ستاره و... اینها همگی، قطعه‌های پازل تصویر ویروس‌آلود فوتبال ایران در سال پایانی دهه‌90بوده است.
خودروسازان در سال1400، محصولات جدیدی روانه بازار می‌کنند؛ محصولاتی که مونتاژی دیگر از محصولات پیشین هستند و نوآوری چندانی در ساخت آنها احساس نمی‌شود.