04
دو شنبه 1 دی 1399
شماره 8116
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

نسخه ضد‌کرونایی مجمع جهانی اقتصاد

تجارت
مجمع جهانی اقتصاد در آخرین گزارش خود نسخه‌ای برای زنده کردن اقتصاد کشورها در مواجهه با بحران ویروس کرونا پیشنهاد داده و به این پرسش کلیدی پاسخ می‌دهد که کشورها چگونه می‌توانند از بازگشت صرف به رشدهای اقتصادی‌گذشته فراتر روند و تمرکز خود را به چگونگی بازطراحی و بازسازی بهتر معطوف سازند؟
ویژه
بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران به مسکو رفته تا با الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه و البته وزیر پیشین انرژی روسیه و نیکلای شولگینوف، وزیر جدید انرژی این کشور درباره آخرین تحولات بازار نفت صحبت کند.

سهم 75درصدی زنان از 3میلیون شغل خانگی

توسعه مشاغل خانگی و خرد یکی از محرک‌های توسعه و رشد اقتصادی است؛ اما سهم مشاغل خانگی از تولید ناخالص داخلی ایران از 2.5 درصد فراتر نمی‌رود
گزارش
براساس آمارهای وزارت کار، سهم مشاغل خانگی از تولید ناخالص داخلی از 2 تا 2.5درصد فراتر نمی‌رود. این در حالی است که در اقتصادهای نوظهور، مشاغل خانگی و خرد یکی از ارکان توسعه به‌شمار می‌رود و بخش قابل‌توجهی از فعالیت‌های اقتصادی کوچک و متوسط، به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم با این مشاغل در ارتباط است.
مبادلات 140میلیارد دلاری در 3فصل

مبادلات 140میلیارد دلاری در 3فصل

آمار‌ها نشان می‌دهد ارزش کل معاملات انجام شده در بورس‌های فعال در ایران در 9‌ماه امسال، با جهش 600درصدی به مرز 3500هزار میلیارد تومان یعنی معادل 140میلیارد دلار رسیده است. در این میان همچنان سهام پر طرفدار‌ترین محصولی است که در بازار سرمایه دادوستد می‌شود.
سکه روی مرز مقاومت
در روزی که تعطیلی بازارهای جهانی بهای اونس را ثابت نگه داشت و ریزش قیمت دلار در بازار داخلی با شیب بیشتری ادامه پیدا کرد، سکه برخلاف پیش‌بینی‌ها نه‌تنها کاهش قیمت نداشت بلکه نشان داد هنوز خیال رها کردن مرز 12میلیونی را ندارد.

فصل جدید بانکداری در ایران

نقد خبر
خبر: عبدالناصر همتی، رئیس‌کل بانک مرکزی دیروز از به پایان رسیدن پروژه ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح در بانک دولتی سپه خبر داد و آن را بزرگ و مهم خواند.