• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
پنج شنبه 30 دی 1400
کد مطلب : 151342
+
-

زیر یک‌خم/حال خراب کشتی تهران

محسن محمودصفری - خبرنگار

در جریان برگزاری رقابت‌های کشتی قهرمانی جوانان توابع استان تهران که به میزبانی پاکدشت برگزار می‌شد، درگیری بین 2تیم پاکدشت و نسیم‌شهر حاشیه‌های فراوانی آفرید. درگیری آنقد‌ر شدید بود که پای تماشاگران هم به تشک مسابقه باز شد و زد و خورد شدیدی بین طرفداران 2تیم رخ داد. هیأت کشتی تهران حالا علاوه بر اینکه در بخش قهرمان‌سازی منفعل عمل کرده، بابت ایجاد حاشیه و درگیری در زیرمجموعه‌اش هم مورد انتقاد قرار گرفته است. طی ماه‌های گذشته انتقادات زیادی نسبت به عملکرد عبدالله عزیزی رئیس هیأت تهران مطرح شده ولی او به حمایت چند صفحه اینستاگرامی دلخوش کرده و تغییر محسوسی برای بهبود کشتی تهران انجام نداده است. استان تهران که روزی کشتی‌گیرانی همچون دبیر، فلاح، جدیدی و علیرضا رضایی را در تیم ملی داشت حالا به کل قافیه را به کشتی مازندران باخته است و اگر هم تک‌نماینده‌ای در تیم‌ملی داشته باشد معمولا دست‌خالی به کشور بازمی‌گردد.

به اندازه پولی که می‌دهید توقع داشته باشید
پیمان فخری سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو2022 به صحبت‌های علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی واکنش نشان داده و اعلام کرده توافق شده بود که فدراسیون تیم اول خود را راهی بازی‌های آسیایی کند. این در حالی است که فدراسیون کشتی پیش‌تر اعلام کرده بود کمیته ملی المپیک باید به اندازه بودجه‌ای که می‌دهد توقع داشته باشد و آنها نیستند که برای کشتی تصمیم می‌گیرند. همزمانی بازی‌های آسیایی هانگژو و مسابقات جهانی سبب شده فدراسیون کشتی برای اعزام کشتی‌گیرانش به 2رویداد مهم با چالش روبه‌رو باشد. این در حالی است که کمیته ملی المپیک حساب ویژه‌ای روی مدال‌های کشتی‌گیران در هانگژو باز کرده است. اختلاف نظر بین رئیس فدراسیون کشتی و رئیس کمیته ملی المپیک طی هفته‌های اخیر شدت گرفته، طوری که دبیر در نشست خبری خود اعلام کرد بعد از ثبت‌نام کاندیداها برای پست ریاست کمیته ملی المپیک درباره مسائل پیش آمده بین کمیته و فدراسیون مفصل توضیح خواهد داد. از صحبت دبیر می‌توان استنباط کرد که او منتظر است ببیند صالحی امیری بار دیگر برای ریاست کمیته نامزد می‌شود یا خیر و درصورت ثبت‌نام او، باید منتظر نشست خبری دیگری از سوی دبیر باشیم.

کمیل به تیم ملی نمی‌آید
کمیل قاسمی سرمربی تیم ملی کامبوج که عنوان‌دار جهان و المپیک است در حاشیه مسابقات قهرمانی کشور به سالن ورزشگاه آزادی گرگان آمد که با استقبال کمیته فنی روبه‌رو شد. در این دیدار به کمیل قاسمی پیشنهاد مربیگری در تیم ملی داده شد که خبر با فاصله چند روز رسانه‌ای شد. کمیل قاسمی که از کشتی‌گیران خوش‌تکنیک دوران خودش محسوب می‌شد، ظاهرا قصد همکاری با پژمان درستکار سرمربی تیم ملی را ندارد و به همین دلیل درخواست حضور در کادر فنی تیم‌ملی را تا به حال بی‌پاسخ گذاشته است. کمیل قاسمی دارنده مدال طلا و نقره المپیک و مدال نقره جهان است و اگر به کادر فنی تیم ملی اضافه شود پرافتخارترین مربی تیم ملی کشتی آزاد خواهد بود.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید