20
یکشنبه 18 آبان 1399
شماره 8079
صفحه‌آخر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
در چند روز گذشته نحوه شمارش آرا در ایالت‌های آمریکا علاوه بر اینکه ایرانیان را با ایالت‌های ینگه دنیا بیشتر آشنا کرده، باعث شوخی برخی کاربران با کندی شمارش آرا در چند ایالت ازجمله نوادا شده است.
ایرانیان باستان، میانه پاییز را در آغاز سرما جشن می‌گرفتند. می‌دانید که جشن‌ها و فواصل بین آنها در متون کهن فارسی، مبتنی بر تعاریف خاصی و به مثابه حلقه‌های یک زنجیر در پیوستگی است.
نمایشگاه گردشگری آلمان ITB که دوره گذشته با شیوع ویروس کرونا برگزار نشد، در سال۲۰۲۱ به شکل «مجازی» برگزار خواهد شد.
طرح روز
اوزاکا: ماهیگیرها در ژاپن برخلاف ملاک باقی کشورهای دیگر که بزرگ بودن ماهی را نشانه مهارت ماهیگیر می‌دانند نوعی ماهیگیری دارند که طی آن ماهیگیر باید ماهی‌های کوچک و بند انگشتی بگیرد.
رم: راننده یکی از خودروهای لامبورگینی پلیس ایتالیا با سرعت 230کیلومتر بر ساعت جاده‌های منتهی به شهر رم در این کشور را رانندگی کرد تا کلیه‌ای پیوندی را به بیماری در حال مرگ برساند.

عکس روز

زنان نمکی روستاهای «قلعه رشید»، «شِکرآباد» و «حسین آباد» شهرستان اردل چهارمحال و بختیاری در حال کار در معدن نمک.
ممنوعیت سیگار در مکان‌های عمومی

ممنوعیت سیگار در مکان‌های عمومی

پیونگ یانگ: مجمع عالی خلق کره‌شمالی، کشیدن سیگار در برخی معابر عمومی را به‌منظور تامین «محیط‌زیست سالم‌تر» برای شهروندان ممنوع کرده است.
باز کردن «ماچوپیچو» برای یک گردشگر
باز کردن «ماچوپیچو» برای یک گردشگر
لیما: پرو، سایت باستان‌شناسی «ماچو پیچو» را به روی یک گردشگر که هنگام تلاش برای بازدید از این مکان باستانی در این کشور گرفتار شده بود، گشود.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
رئیس بانک مرکزی آمریکا هشدار داد که نرخ رشد اقتصادی این کشور به میزان قابل توجهی در حال پایین‌آمدن است.
خستگی، همیشه از ما بلندتر است. هرچه نوک پا بشویم هم، قدمان به قدش نمی‌رسد. لعنتی سایه به سایه تعقیب‌مان می‌کند.
«پو؛ مردی که هرگز نخندید» با زیر عنوان نگاهی متفاوت به زندگی ادگار آلن‌پو، نوشته پیتر آکروید را شهاب شُکروی به فارسی برگردانده و به تازگی از سوی نشر آفتابکاران منتشر شده است.