• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 18 آبان 1399
کد مطلب : 115118
+
-

رویدادهای فرهنگی و هنری/ مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان هم مجازی شد


نمایشگاه گردشگری آلمان (ITB) که دوره گذشته با شیوع ویروس کرونا برگزار نشد، در سال۲۰۲۱ به شکل «مجازی» برگزار خواهد شد. به گزارش ایسنا، مرکز نمایشگاهی برلین اعلام کرد با درنظر گرفتن شرایط موجود، نمایشگاه گردشگری و کنوانسیون برلین از ۹ تا ۱۲مارس۲۰۲۱ برابر با ۱۹ تا ۲۲اسفندماه سال۱۳۹۹ نسخه مجازی و دیجیتال خود را برای نخستین‌بار برگزار می‌کند. این نمایشگاه و کنفرانس، B2B خواهد بود. اطلاعات بیشتر درباره غرفه‌دارها، بلیت بازدیدکنندگان تجاری و حامیان مالی در سطح جهانی از ۱۶نوامبر ۲۰۲۰ (۲۶ آبان‌ماه ۹۹) در وبسایت نمایشگاه برلین قرار می‌گیرد.
 
  دهمین نشست سه سرزمین، یک زبان

دهمین نشست «سه سرزمین، یک زبان» با حضور نویسندگانی از آلمان، سوئیس و اتریش به‌صورت مجازی برگزار می‌شود. این نشست با داستان‌خوانی و گفت‌وگو با حضور آنه گست‌هویزن (ما که خواهریم) از آلمان، کلاوس مرتس (یاکوب خواب است) از سوئیس و دانیل ویسر (ملکه کوه‌ها) از اتریش، شنبه ۲۴آبان ساعت۱۵ در مرکز فرهنگی شهر کتاب به‌صورت مجازی برگزار می‌شود. این نشست‌ها از سال۱۳۹۰ با همکاری رایزنی فرهنگی آلمان، سوئیس و اتریش تشکیل می‌شود و بر ایجاد شناخت و تعامل میان اهل قلم این 3کشور و اهل فرهنگ و علاقه‌مندان ایرانی تأکید دارد. علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را از اینستاگرام مرکزفرهنگی شهرکتاب به نشانی Instagram/bookcityc به‌طور مستقیم پیگیری کنند.
  
«هنر فردا» میزبان 5نویسنده زن

نخستین دوره کارگاه‌ «به روایت نویسنده» با حضور 5نویسنده زن در مؤسسه فرهنگی و آموزشی «هنر فردا» برگزار می‌شود. به گزارش همشهری، در این دوره که با هدف آشنایی شرکت‌کنندگان با شیوه‌ها و تکنیک‌های داستان‌نویسی شکل گرفته، 5نویسنده زن از تجربیات داستان‌نویسی‌شان می‌گویند. ناهید طباطبایی، مهسا محب‌علی، بهناز علیپور گسکری، فرشته احمدی و عالیه عطایی نویسندگانی هستند که در این دوره حضور دارند. این کارگاه در 10جلسه 2ساعته تشکیل می‌شود و هر نویسنده در 2جلسه، به‌صورت آنلاین حضور خواهد داشت. در پایان دوره، شرکت‌کنندگان یک داستان کوتاه خواهند نوشت که داستان‌ها از سوی نویسندگان بررسی و 5اثر برگزیده در سایت مؤسسه و یکی از مجلات سراسری منتشر خواهد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید