16
سه شنبه 7 دی 1400
شماره 8399
ادب‌وهنر 2
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
موفقیت فیلم‌های ایرانی در فستیوال‌های جهانی معمولاً نسبتی با روایت ساده و قابل فهم آثار دارد.
پویان عسگری: چه‌کسی فکرش را می‌کرد بعد از فیلم بد و آزاردهنده «هجوم» و اثر متوسط و بیش از حد ستایش شده «ماهی و گربه»، چنین پیشرفتی در سیر فیلمسازی شهرام مکری اتفاق بیفتد؟«جنایت بی‌دقت» نه فقط یک جهش بزرگ در کارنامه مکری که فیلمی پیشرو و منحصربه‌فرد برای سینمای ایران است.
شهرام مکری در فیلم «جنایت بی‌دقت» تاریخ و سینما را به یکدیگر پیوند می‌دهد و بخش عمده‌ای از هسته دراماتیک اثر و در عین حال انرژی و جذابیتش را در ارجاع به فیلم «گوزن‌ها» به‌دست می‌آورد.
نگاهی به فیلم «جنایت بی‌دقت» ساخته شهرام مکری

محدوده دایره

بهترین صحنه «جنایت بی‌دقت» جایی است در اواخر فیلم؛ آنجا که دوربین سرانجام با گذر از تماشاگرانی که به تصویر روی پرده خیره شده‌اند بر خلاف تماشاگران فیلم جنایت بی‌دقت در موزه‌سینما که حواس‌شان به همه‌‌چیز و همه جا هست جز فیلمی که می‌بینند آنچه بر پرده افتاده را نشانمان می‌دهد؛