07
سه شنبه 7 دی 1400
شماره 8399
زیست‌بوم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

برنامه‌های مدیریت تالاب‌ها صرفا روی کاغذ

یادداشت
رویکردهای مشارکتی و جامع نگر در مدیریت تالاب‌های ایران از حدود 15سال پیش در دستور کار سازمان حفاظت محیط‌زیست قرار گرفت که البته در زمان خود تحولی بزرگ بود. از آن زمان تا‌کنون برای بیش از 20 تالاب کشور برنامه‌های مدیریتی تدوین و ابلاغ شده‌اند ...
ویژه
پایگاه میراث جهانی بیابان لوت با صدور اطلاعیه‌ای از توقف جاده‌سازی و فعالیت معدنی در کوه «ملک محمد» واقع در میراث جهانی لوت با حکم قضایی خبر داد.
مرجع ملی کنوانسیون تنوع زیستی: الگوی آتش‌سوزی جنگل‌ها تغییر کرده و شدت آتش‌سوزی در جنگل‌های شمال افزایش یافته و این امر غیرطبیعی است.

قتلگاه فریدونکنار را تعطیل کنید

مخالفان بازار فروش پرندگان مهاجر سال‌هاست برای توقف فعالیت این بازار تلاش می‌کنند/رئیس اداره حیات وحش محیط‌زیست مازندران: گردش مالی بازار فروش پرندگان مهاجر آنچنان بالاست که برچیده شدن آن با مقاومت روبه‌رو می‌شود
حیات وحش
بازار فریدونکنار به محلی برای بازاریابی گونه‌های مهاجر کمیاب تبدیل شده است. مشتری‌ها بیشتر خواهان جنازه‌های چنگر، خوتکای معمولی، اردک‌های سرسبز، فیل‌وَش و غاز خاکستری هستند تا با آن فسنجان و اردک شکم‌پر درست کنند. البته زنده مهاجران قیمتی‌تر است. گونه‌های کمیاب‌تر مثل عروس‌غاز، آنقوت، اردک بلوطی و سرسفید، قو و ... فروشنده و خریدار خاص خود را دارند.
PDF زیست‌بوم
کوتاه زیست‌بوم
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اعلام کرد: با وجود ورود سامانه بارشی جدید طی هفته جاری غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش می‌یابد.