• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
پنج شنبه 11 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 99594
+
-

سرقت 15میلیاردی از خانه‌های پایتخت در لباس سمسار

سارق سابقه‌دار که وانمود می‌کرد سمسار است و لوازم دست دوم می‌خرد با این ترفند وارد خانه‌ها می‌شد و بعد از شناسایی آنجا نقشه سرقتی را که کشیده بود عملی می‌کرد.
به گزارش همشهری، تحقیقات پلیس در این‌باره از روز هشتم اسفند‌ماه سال گذشته به‌دنبال سرقت از خانه‌ای در جنوب تهران آغاز شد. مأموران کلانتری112 ابوسعید که برای بررسی چگونگی این سرقت به محل حادثه رفته بودند، پی بردند سارق از طریق لوله گاز و شکستن شیشه پنجره وارد خانه شده و مقدار ی پول و جواهرات سرقت کرده است. 

مالباخته به مأموران گفت: سارق یا سارقان در نبود من وارد خانه شده و مقدار زیادی طلا و جواهرات و دلار و یورو به ارزش حدود 8میلیارد ریال سرقت کرده‌اند. به‌دنبال ثبت این شکایت به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه34 تهران پرونده به پایگاه هشتم پلیس آگاهی فرستاده شد. با اینکه به‌درستی مشخص نبود عاملان این سرقت چندنفر هستند اما تحقیقات نشان داد که عامل سرقت از این خانه یک‌نفر است. مأموران در تحقیقات خود توانستند به تصاویری از این سارق دست پیدا کنند و زمانی که این تصاویر به مالباخته نشان داده شد او مدعی شد که سارق را می‌شناسد. شاکی به مأموران گفت: چند روز قبل از سرقت این مرد به‌عنوان سمسار و برای خرید تعدادی وسیله به خانه‌ام آمد. او چند دقیقه‌ای در خانه‌ام بود اما هیچ وسیله‌ای نخرید و خارج شد. 

اظهارات شاکی نشان می‌داد که متهم با نقشه قبلی دست به این سرقت زده است. شواهد به‌دست‌آمده حاکی از آن بود که او به‌عنوان سمسار وارد خانه شاکی شده و با شناسایی آنجا چند روز بعد نقشه سرقت را عملی کرده است. در بخش دیگری از تحقیقات مأموران توانستند متهم را که محسن -39ساله- نام دارد شناسایی کنند. بررسی سوابق او نشان می‌داد که پیش از این چندین مرتبه به اتهام سرقت منزل دستگیر و زندانی شده است. مأموران همچنین توانستند مخفیگاه او را در شهرستان نسیم‌شهر شناسایی و سرانجام وی را دستگیر کنند.
به‌دنبال دستگیری متهم، وی تحت بازجویی قرار گرفت و علاوه بر سرقت از خانه شاکی به دستبرد به 7خانه دیگر در پایتخت اعتراف کرد. او گفت: به‌عنوان دوره‌گرد و سمسار در محله‌های مختلف پرسه می‌زدم و وانمود می‌کردم وسایل منزل می‌خرم. افرادی که قصد فروش وسایل خانه‌شان را داشتند هم من را به خانه‌شان دعوت می‌کردند و در همان چنددقیقه‌ای که آنجا بودم سعی می‌کردم راه‌های ورود به خانه و محل نگهداری اشیای گران قیمت را شناسایی کنم. متهم ادامه داد: بعد از شناسایی چند روز بعد به آنجا برمی‌گشتم و وقتی صاحب خانه بیرون می‌رفت در کوتاه‌ترین زمان ممکن وارد می‌شدم و نقشه سرقت را عملی می‌کردم. 
سرهنگ علی عزیزخانی، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی در این‌باره گفت: کارشناسان ارزش ریالی اموال سرقتی در این پرونده را 15میلیارد ریال برآورد کرده‌اند و با توجه به اعتراف صریح متهم، همه مالباختگان شناسایی شدند و متهم با قرار قانونی روانه زندان شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید