• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 28 دی 1401
کد مطلب : 183183
+
-

سفر شبانه از پایتخت به پایتخت

جهان نما
سفر شبانه از پایتخت به پایتخت

مهتاب خسروشاهی

بعضی به مقصد فکر می‌کنند، بعضی به مشکلات مسیر و بعضی دیگر بیش از مقصد حتی مسیر را دوست دارند. بعضی دیگر هم خیلی خاص‌ترند! آنها سفر شبانه را دوست دارند. شاید چون راز و رمزی که در شب نهفته، لذت سفر را برای آنها صدچندان می‌کند. شاید هم دوست دارند از زمان بهترین استفاده را کرده و صبح فردا، اول وقت به مقصد برسند. به هرحال دلیل‌ آنها هرچه هست، به گمانم قطار جدیدی که قرار است از ماه مه (2023میلادی) راه‌اندازی شده و لندن را به برلین برساند، ویژه افراد شب سفر است! این قطار به « قطار شبانه اروپا » معروف شده و قرار است تا سال 2024میلادی به شهر پراگ نیز برسد. اما شروع این مسیر کجاست؟
فرض کنید ناهار را در لندن و صبحانه روز بعد را در شهر برلین میل کنید. وسایل رفاهی کامل این قطار که باعث می‌شود در طول مسیر خواب آرامی داشته باشید از دیگر ویژگی‌های آن است. این قطار درحال حاضر برای بهره‌برداری در مسیر ذکر شده آمادگی کامل را دارد؛ اما باید تمهیداتی برای رسیدن به شهر بروکسل نیز مهیا شود. هدف از راه‌اندازی این قطار بین شهری- کشوری اروپایی، استقبال مسافران از سفرهای شبانه است. مارک اسمیت، مؤسس وب‌سایت مسافرتی قطار Man in Seat 61 می‌گوید:«مسیر مورد نظر برای بریتانیایی‌ها‌ بسیار ایده‌آل است» او ادامه می‌دهد:«ساعت 15:04با یورو استار، لندن را ترک می‌کنید. در بروکسل، نوشیدنی عصرگاهی خود را می‌نوشید، شب در مکانی امن و راحت استراحت کرده و فردا صبح پس از صرف صبحانه کامل در برلین، از یک روز کامل سفر در شهر برلین لذت خواهید برد. این شیوه سفر علاوه براینکه از نظر زمانی مقرون به‌صرفه است، از نظر صرفه‌جویی در هزینه یک شب اقامت در هتل نیز بسیار مناسب است. در واقع با پرداخت هزینه قطار و اقامت شبانه در آن، نیاز به پرداخت هزینه یک شب هتل را نیز نخواهید داشت.»
سرویس این قطار توسط European Sleeper، که تعاونی‌ای هلندی- بلژیکی است راه‌اندازی شده است. این تعاونی قصد دارد مسیرهای شبانه بیشتری را راه‌اندازی کرده و اداره کند. هزینه تخت‌های قطار هریک 79یورو (69پوند) در یک مسیر و همراه با یک وعده صبحانه کامل است. به‌نظر می‌رسد با ادامه مسیر این قطار به شهر پراگ، این خط به یکی از دلخواه‌ترین مسیرها برای سفرهای اروپایی به‌ویژه یک روزه تبدیل شود.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید