• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 6 خرداد 1402
کد مطلب : 192915
+
-

افتتاح بزرگ‌ترین تصفیه‌خانه پایتخت

امروز رویداد شنبه‌های امید و افتخار در مناطق 6 و 19 کلید می‌خورد

گزارش
افتتاح بزرگ‌ترین تصفیه‌خانه پایتخت

زینب زینال‌زاده-روزنامه‌نگار

رویداد شنبه‌های امید و افتخار شهرداری تهران به ایستگاه 57 رسیده است و امروز در قالب این برنامه، 7پروژه در مناطق 6 و 19 افتتاح می‌شوند. مدیریت شهری در این دوره تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و رها شده را در دستور کار قرار داده است و بهره‌برداری از آنها هر هفته در قالب رویداد شنبه‌های امید و افتخار انجام می‌شود. بزرگ‌ترین تصفیه‌خانه پایتخت که از سال1373 در میدان مرکزی میوه‌وتره‌بار(منطقه19) آغاز شده بود، مهم‌ترین طرحی است که امروز با حضور مدیران شهری بهره‌برداری خواهد شد. این تصفیه‌خانه در راستای بازچرخانی آب (شیوه بیولوژیکی با استفاده از دستگاه‌های هوادهی) طراحی شده و بهره‌برداری از آن قطعا می‌تواند در تأمین آب موردنیاز فضای سبز منطقه19 نقش کلیدی داشته باشد. به‌گفته عبدالمطهر محمدخانی،سخنگوی شهرداری تهران، امروز روبان فاز اول این تصفیه‌خانه که به نام خلیج‌فارس نام‌گذاری شده قیچی می‌شود و فاز دوم آن هم باهدف افزایش ظرفیت به میزان ۵ هزارمتری، تابستان سال آینده به اتمام می‌رسد.

پروژه‌های گره‌گشای منطقه19
امروز در حاشیه مراسم رویداد شنبه‌های امید و افتخار و پس از قیچی‌شدن روبان بزرگ‌ترین تصفیه‌خانه پایتخت، چند طرح دیگر هم در منطقه19 بهره‌برداری می‌شود. کانال هدایت آب‌های سطحی در بوستان شقایق بر اثر بارش‌های پاییزی ریزش کرده بود که مدیریت شهری در این دوره احداث دوباره آن را در دستور کار قرار داده است. احداث تونل و لوله‌گذاری (500متر) در قسمت زیرین بزرگراه آزادگان هم پروژه دیگری است که در قالب شنبه‌های امید و افتخار بهره‌برداری خواهد شد.
 این تونل در راستای انتقال فاضلاب از میدان مرکزی تره‌بار تا تصفیه‌خانه، اجرایی شده است. لوله‌گذاری در خیابان پوریای ولی هم با هدف رفع مشکلات شهروندان انجام شده و در نهایت مراسم شنبه‌های امید و افتخار با افتتاح چاه جذبی در منطقه19 به ‌اتمام می‌رسد. این چاه در راستای رفع آب‌گرفتگی‌های اتوبان علامه عسگری، جاده قدیم و تقاطع‌های پل باقرشهر اجرایی شده است.

کاهش معضل پارکینگ در منطقه6
منطقه6 به‌دلیل بافت تجاری، اداری، مسکونی و درمانی، همواره با معضل کمبود جای پارک خودرو مواجه بوده و هست. شهرداری برای ساخت پارکینگ در این منطقه اعلام آمادگی کرده است، اما زمین مناسبی برای این کار وجود ندارد و از این‌رو مدیریت شهری تلاش کرده با استفاده از ظرفیت مراکز درمانی و بیمارستانی تا حدودی این مشکل را حل کند. در راستای این رویکرد، اواخر سال گذشته تفاهماتی با مسئولان 2 بیمارستان بزرگ و پرمراجعه‌کننده امام خمینی و شریعتی منعقد و عملیات احداث پارکینگ طبقاتی آغاز شد.
امروز بخشی از رویداد شنبه‌های امید و افتخار به افتتاح این پارکینگ‌ها اختصاص دارد که مدیران شهری امیدوارند با این اقدام، مشکل جای پارک در این منطقه به حداقل برسد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید