• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 27 فروردین 1399
کد مطلب : 98307
+
-

پورقاز: بدون برگزاری لیگ نمی‌توان تیمی را قهرمان کرد

گفت‌و‌گو
پورقاز: بدون برگزاری لیگ نمی‌توان تیمی را قهرمان کرد

محمد زارعی  

مدافع تیم سپاهان که به‌دلیل پارگی رباط‌صلیبی پایش را به تیغ جراحان سپرد، حالا دوران نقاهت خود را سپری می‌کند، عزت‌الله پورقاز با وجود شیوع بیماری کرونا تمرینات اختصاصی را برای برگشتن به میادین را ترک نکرده و در خانه کارهای بدنسازی مربوط به‌ خود را انجام می‌دهد. قرار است او از 2-3هفته بعد مجددا تمرینات سبک خود را در چمن آغاز کند.گفت‌وگوی همشهری با پورقاز را در ذیل می‌خوانید: 
  وضعیت مصدومیت‌ات چطور است؟
من تمریناتم را همانطور که پزشکان گفتند انجام می‌دهم. از 2-3هفته دیگر مرحله جدید تمرینات آغاز خواهد شد و بعد از مدت‌ها تمرینات نرم دویدن را در چمن فوتبال آغاز خواهم کرد. البته باید موارد بهداشتی مربوط به بیماری کرونا را هم رعایت کنم.
  به‌نظر دوران سختی را با شیوع بیماری کرونا پشت‌سر گذاشتی؟
بله من هم سعی کردم مثل همه مردم مسائل بهداشتی که پزشکان تأکید کرده‌اند را رعایت کنم. اینکه در کنار مردم موارد بهداشتی را رعایت کنیم تا زنجیره‌ای بیماری قطع شود حائز اهمیت است. من هم در حد خودم تنها می‌توانستم رعایت کنم و کمک کنم تا این بیماری منتشر نشود. حتی کارهای بدنسازی مربوط به مداوای پایم را در خانه انجام می‌دادم.
 دلت برای فوتبال تنگ شده؟
خیلی زیاد؛ ولی با این اتفاقات (مصدومیت و بیماری کرونا) کنار آمده‌ام تا ان‌شاءالله دوباره شرایط طبیعی شود و مسابقات فوتبال به جریان همیشگی خود برگردد.
 به‌نظرت با توجه به تعطیلی لیگ چه اتفاقی‌می‌افتد؟
من هم بی‌خبرم  که شرایط لیگ چه می‌شود ولی به خوبی می‌دانم اگر لیگ برگزار شود سپاهان بازهم مدعی خواهد بود.
 این تعویق بازی‌ها یک خوبی داشت که تو با مداوای پای آسیب‌دیده‌ات می‌توانی برای سپاهان بازی کنی.
بله درست است. ولی واقعا مرگ حتی یک هموطن و حتی شهروندان خارجی هم بسیار دردناک است. این مسئله خوشحال‌کننده نیست که مثلا لیگ تعطیل نشود تا من کمتر بازی از دست بدهم اما هر روز انسان‌های زیادی در سراسر دنیا فوت کنند.
 با توجه به لغو مسابقات لیگ برتر الان مسئولان و بازیکنان پرسپولیس مدعی هستند که ما باید قهرمان لقب بگیریم و جام قهرمانی را باید به آنها داد. نظر شما چیست؟
من در این مسائل دخالت نمی‌کنم اما تأکید دارم قهرمان لیگ را بازی‌ها مشخص می‌کند. مثل کاری که در تمام دنیا انجام می‌شود.
 در پایان اگر صحبتی داری بگو.
اینکه آرزو می‌کنم زودتر کرونا تمام شود و شرایط به روال عادی خود برگردد. دلم برای خانواده و دوستانم تنگ شده است. هیچ چیز بدتر از این نیست واقعا ناراحت‌کننده است. باید زنجیره گسترش این بیماری هر چه زودتر قطع شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید