• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 11 اسفند 1398
کد مطلب : 96267
+
-

اعتراف خانواده جیب‌بر به 200سرقت

اعتراف خانواده جیب‌بر به 200سرقت

مرد جوان همراه همسرش و 2نفر از بستگانش راهی ایستگاه‌های مترو یا اتوبوس‌های بی‌آرتی می‌شدند و دست به سرقت از مسافران می‌زدند. سردسته در بعضی از پرونده‌ها به بهانه پس‌دادن گوشی مسروقه از مالباخته‌ها اخاذی هم می‌کرد.
به گزارش همشهری، اواسط دی‌ماه امسال زنی راهی کلانتری112 تهران شد و گفت که گوشی موبایلش در ایستگاه مترو سرقت شده است. او توضیح داد: داخل قطار مترو بودم که 2زن جوان به من نزدیک شدند. یکی از آنها شروع به حرف زدن درباره مشکلات اقتصادی کرد و به این ترتیب سر صحبت بین ما باز شد. گرم حرف زدن بودیم که قطار به ایستگاه متروی حسن‌آباد رسید و آن 2زن پیاده شدند. بعد از رفتن آنها بود که متوجه شدم گوشی موبایلم نیست و آنجا بود که فهمیدم آن 2زن سارق بوده‌اند و یکی از آنها مرا سرگرم کرده و دیگری گوشی‌ام را از داخل کیفم سرقت کرده است. وقتی از مترو پیاده شدم شماره گوشی‌ام را گرفتم و مردی جوان پاسخ داد. او گفت که دقایقی قبل گوشی را از زنی خریده است و چون عکس‌ها و فیلم‌های خصوصی‌ام داخل گوشی بود از او خواهش کردم که آن را پس دهد. مرد جوان هم گفت که گوشی را یک میلیون تومان خریده و اگر این مبلغ را به حسابش واریز کنم، آن را پس می‌دهد. من هم قبول کردم و مبلغ را واریز کردم اما پس از آن مرد جوان گفت که اگر گوشی‌ام را می‌خواهم باید مبلغ بیشتری واریز کنم. آنجا بود که فهمیدم دوباره در دام افتاده‌ام و این مرد احتمالا همدست سارقان است. با شکایت این زن پرونده در اختیار پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و تیمی از کارآگاهان برای شناسایی و دستگیری سارقان وارد عمل شدند. درحالی‌که تحقیقات ادامه داشت شکایت‌های دیگری هم در اداره پلیس مطرح شد که همگی آنها از سرقت‌های سریالی این باند حکایت داشت. در این سرقت‌ها ابتدا 2یا 3زن جوان به مالباخته‌ها نزدیک شده و بعد از سرگرم کردن او، جیب یا کیف آنها را خالی کرده بودند.
کارآگاهان با بررسی‌های انجام شده و ردگیری شماره حسابی که نخستین شاکی پرونده در اختیارشان قرار داده بود به مرد جوانی به نام مهیار رسیدند. محل زندگی این مرد 31ساله در شهرستان بهارستان شناسایی شد و مأموران با دریافت نیابت قضایی راهی آنجا شدند و مهیار را دستگیر کردند. در بازرسی از خانه این مرد جوان 15گوشی مسروقه و تعداد زیادی مدارک شناسایی متعلق به افراد مختلف کشف شد و متهم پس از انتقال به اداره آگاهی تحت بازجویی قرار گرفت.
او که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به ارتکاب سرقت‌های سریالی اعتراف کرد و مدعی شد که اعضای باندش همسر و 2زن دیگر از بستگانش هستند. وی گفت: برای ارتکاب سرقت همگی راهی ایستگاه‌های مترو یا اتوبوس‌های بی‌آرتی می‌شدیم. همسر و 2زن دیگر وارد قسمت مخصوص بانوان می‌شدند و با شناسایی طعمه‌ به او نزدیک شده و یکی از آنها سر صحبت با وی را باز می‌کرد. وقتی آنها گرم حرف‌زدن می‌شدند، عضو دیگر باند بدون اینکه وی متوجه شود محتویات جیب یا کیف او را سرقت می‌کرد. پس از آن در نخستین ایستگاه پیاده می‌شدیم و آنها اموال مسروقه را به من می‌دادند و در این میان اگر مالباخته‌ای به گوشی‌اش زنگ می‌زد، من جواب می‌دادم و به بهانه پس‌دادن گوشی از او پول می‌گرفتم.
به‌گفته سرهنگ علی عزیزخانی، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران، مرد جوان به ارتکاب 200سرقت با این شگرد اعتراف کرد و در ادامه همسرش بنام سمیه 25ساله و 2خانم دیگر بنام‌های سمیرا 26ساله و اشرف 39ساله نیز دستگیر شدند. وی افزود: تا‌کنون 35نفر از مالباختگان شناسایی شده‌اند و تحقیقات برای شناسایی سایر آنها ادامه دارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید