• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 31 شهریور 1398
کد مطلب : 80035
+
-

کالدرون کافه داربی را به هم ریخت

کالدرون کافه داربی را به هم ریخت

حمله به حریف روز قبل از داربی، تصمیم عجیبی بود که گابریل کالدرون، سرمربی پرسپولیس گرفت. او در کنفرانس خبری، بدون هیچ مقدمه و بهانه‌ای ناگهان استقلال را به رگبار بست: «از روزی که در ایران حضور پیدا کردم مدام می‌گویند استقلال مشکل دارد و یا مثلا از داور شکایت می‌کنند یا می‌گویند ما مصدوم داریم! اگرچه به حرف من گوش نکردند ولی استقلال 7بازیکن جدید گرفته و 2خارجی گران‌قیمت در اختیار دارد. اتفاقا من می‌خواستم دیاباته را به پرسپولیس بیاورم ولی باشگاه پول نداشت.» 
او پا را فراتر هم گذاشت و تلویحا مدعی شد که مدیران ورزش ایران نمی‌خواهند پرسپولیس قهرمان شود: «وقتی تیمی 3بار قهرمان می‌شود، طبیعی است که به فرزندان دیگر فوتبال ایران کمک بیشتری شود و ممکن است به یک فرزند بیشتر از بقیه کمک شود تا آنها هم قهرمان شوند.» سرمربی آرژانتینی پرسپولیس یک لگد هم به بازیکن برزیلی تیم خودش زد: «گزینه‌ای که ما برای پرسپولیس به‌عنوان بازیکن خارجی خریدیم، نهمین گزینه من بود و البته ارزان. امیدوارم آقایان بیشتر از این شکایت نکنند و مثل ما مسئولیت را بپذیرند و مرتب داور را محکوم نکنند.»برخی معتقدند حملات ناگهانی کالدرون به توصیه اطرافیانش بوده؛ ترفندی قدیمی در فوتبال ایران برای تحت‌الشعاع قرار دادن برگزارکنندگان بازی و البته داور. گفته می‌شود پرسپولیسی‌ها نگرانند که عواملی خارج از بازی مانند اشتباه داور در بازی گذشته استقلال، نتایج ضعیف این تیم در 3هفته ابتدایی این فصل و سه چهار فصل اخیر لیگ باعث شود تمایل به پیروزی استقلال پررنگ‌تر باشد.آتشی را که کالدرون به‌پا کرد، استراماچونی، سرمربی استقلال هم روی آن بنزین ریخت: «من به کالدرون احترام می‌گذارم چراکه او از من بزرگ‌تر است و فرد مشهوری به‌حساب می‌آید اما نمی‌دانم چرا دائما درباره تیم‌های دیگر صحبت می‌کند. شاید به‌خاطر اینکه پرسپولیس بهترین تیم لیگ است و بازیکنان گران‌قیمتی دارد که دستمزد بالایی می‌گیرند اما فکر می‌کنم این حرفه‌ای نیست. نمی‌دانم او درباره دیاباته چرا حرف می‌زند، چراکه وقتی ما او را می‌خواستیم کالدرون هنوز سرمربی پرسپولیس نبود اما این را هم بگویم که دیاباته فردا بازی نمی‌کند.»
  کالدرون: امیدوارم فوتبالی هجومی در سطح ایران ببینیم
سرمربی‌های پرسپولیس و استقلال، دیروز غیراز دعوا بر سر اینکه کدامشان عزیزدردانه وزارت ورزش هستند، حرف‌هایی هم درباره خود بازی زدند. کالدرون گفت: «به‌عنوان کسی که سال‌ها در فوتبال بوده‌ام این بازی به‌نظرم بازی مهمی است و ما آماده این بازی هستیم و خیلی شوق و اشتیاق داریم که فردا بازی را ببریم. برای من بازی هجومی باید یک بازی متعادل باشد. از وقتی لیگ شروع شده گل‌های کمی زده‌ایم و اگرچه در بازی آخر پرسپولیس بهتر از حریفش بازی کرد اما اعتقاد دارم هنوز به زمان بیشتری نیاز داریم. امیدوارم فردا شاهد یک فوتبال هجومی در سطح فوتبال ایران باشیم.»
  استراماچونی: از آنها نمی‌ترسیم و با 110درصد توان می‌جنگیم
استراماچونی هم گفت: «ما می‌دانیم داربی یکی از مهم‌ترین بازی‌های فوتبال در ایران و حتی در دنیاست، می‌دانم که تماشاگران زیادی به ورزشگاه می‌آیند و این باعث می‌شود تا با 110درصد توان وارد زمین شویم. به بازیکنان استقلال گفته‌ام که باید تهاجمی بازی کنیم و به‌هیچ‌وجه نباید عصبانی شویم. ضمن آنکه بگویم در بازی‌های گذشته مستحق این نبودیم که این امتیاز را از دست بدهیم. ما می‌دانیم که پرسپولیس در 3دوره قبل قهرمان شده و می‌دانیم که 2بازیکن جدید یکی برزیلی و یکی هم کنعانی‌زادگان از ماشین‌سازی به‌عنوان دفاع وسط به این تیم آمده‌اند. می‌دانیم که کالدرون تغییر سیستم داده و به سیستمی برگشته که پرسپولیس زمان برانکو بازی می‌کرد. ما به تیم رقیب احترام می‌گذاریم اما از آنها نمی‌ترسیم و فردا این مسئله را در زمین نشان خواهیم داد.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید