• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
پنج شنبه 26 بهمن 1396
کد مطلب : 7053
+
-

7محکوم به قصاص از پای چوبه دار برگشتند

 7قاتل صبح دیروز در محوطه زندان رجایی شهر پای چوبه داررفتند اما با تلاش تیم صلح و سازش دادسرای جنایی تهران موفق شدند از اولیای دم مهلت بگیرند.

به گزارش همشهری، نخستین متهمی که دیروز پای چوبه دار رفت مردی 50ساله بود که 8سال پیش در درگیری پسر 19ساله باجناقش را به قتل رساند. متهم به قتل پس از دستگیری انگیزه خود را اختلافات خانوادگی عنوان کرد و قضات دادگاه کیفری وی را به قصاص محکوم کردند. حکم قصاص وی به تأیید قضات شعبه 15دیوان عالی کشور رسید و پرونده به اجرای احکام دادسرای جنایی تهران فرستاده شد. متهم دیروز پای چوبه دار رفت و درحالی‌که طناب دار به گردن وی افتاده بود رایزنی تیم صلح و سازش دادسرای جنایی تهران با دستور دکتر محمد شهریاری، سرپرست دادسرا برای جلب رضایت از اولیای دم آغاز شد تا اینکه اولیای دم حاضر شدند مهلتی 3ماهه به قاتل بدهند. به این ترتیب او به زندان بازگشت.

دومین قاتلی که پای چوبه دار از اولیای دم مهلت گرفت مردی است که 17فروردین 86، پسر مورد علاقه خواهرش را به قتل رساند. متهم پس از دستگیری در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد و گفت: وقتی متوجه شدم که مقتول با خواهرم رابطه دارد تصمیم گرفتم از او زهرچشم بگیرم اما نمی‌خواستم دست به جنایت بزنم. روز حادثه با او قرار گذاشتم اما در درگیری کنترلم را از دست دادم و با ضربات چاقو جانش را گرفتم و خیلی پشیمانم. متهم که به قصاص محکوم شده بود، دیروز مجازات نشد و به زندان بازگشت.  سومین فردی که قرار بود دیروز قصاص شود پسری 22ساله بود که 5سال پیش در درگیری پسری 21ساله را به قتل رساند. این حادثه در جنوب تهران رخ داد و متهم پس از دستگیری اظهار پشیمانی کرد و گفت برای میانجیگری در دعوای دسته جمعی حاضر شده و ناخواسته دست به جنایت زده است. حکم قصاص این متهم در دادگاه کیفری صادر و در دیوان عالی کشور تأیید شد.درحالی‌که دیروز طناب دار به گردن متهم بود، اولیای دم با گذاشتن شرایطی به قاتل مهلت دادند. به این ترتیب وی از پای چوبه دار به زندان بازگشت.

چهارمین قاتلی که دیروز پای چوبه دار رفت، 13آبان‌ماه سال 87در جریان سرقت در شهریار مردی را به قتل رساند. او پس از دستگیری، به قتل اقرار کرد و پس از تأیید حکم قصاصش دیروز پای چوبه دار رفت اما با تلاش تیم صلح و سازش موفق به گرفتن مهلت از اولیای دم شد.  پنجمین محکوم به قصاص 25دی‌ماه سال 91دردرگیری، مردی را به قتل رساند که او هم موفق شد از اولیای دم مهلت بگیرد و به زندان برگردد.  ششمین قاتل مردی بود که بهمن سال 92در درگیری جنایت آفرید. او هم پای چوبه دار به پای خانواده مقتول افتاد و با تلاش تیم صلح و سازش دادسرای جنایی تهران موفق شد از اولیای دم مهلت بگیرد. اما آخرین فردی که دیروز پای چوبه دار رفت ولی قصاص نشد، مردی بود که 7آبان سال 92همسرش را در شهریاربه قتل رساند. او پس از دستگیری انگیزه‌اش را اختلافات خانوادگی عنوان کرد. حکم قصاص وی پس از تأیید به مرحله اجرا رسید اما پای چوبه دار موفق شد از اولیای دم مهلت بگیرد و قصاص نشود.

این خبر را به اشتراک بگذارید