• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
پنج شنبه 26 بهمن 1402
کد مطلب : 218485
+
-

چوبه دار در انتظار باند متجاوزان کرمان

 3عضو باند تبهکاری که با معرفی خود به‌عنوان مأمور سد راه خانواده‌ها شده و با تهدید دست به سرقت و تجاوز می‌زدند با حکم دادگاه به اعدام محکوم شدند.
به‌گزارش همشهری، رسیدگی به این پرونده از حدود 4‌ماه قبل با شکایت چند خانواده در دادگستری کرمان آغاز شد. آنطور که شاکیان می‌گفتند 3نفر با سد کردن راه زوج‌های جوان در محور هفت‌باغ کرمان خودشان را مأمور معرفی کرده و با تهدید دست به آدم‌ربایی، تجاوز به عنف و در نهایت سرقت می‌زدند. با ثبت چند شکایت در این‌باره تحقیقات برای شناسایی تبهکاران آغاز شد. مأموران در زمان کوتاهی موفق شدند اعضای این باند را شناسایی و دستگیر کنند. به‌دلیل حساسیت این پرونده رسیدگی به آن به‌طور ویژه در دستور کار دادگستری قرار گرفت.
حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس‌کل دادگستری استان کرمان در این‌باره گفت: پس از شکایت‌های واصله در مورد تعرض افرادی ناشناس به نوامیس مردم در ابتدای سال‌جاری در محور هفت باغ کرمان، موضوع در دستور کار ویژه دستگاه قضایی و نهادهای انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی قرار گرفت و با انجام اقدامات منسجم اطلاعاتی و پلیسی، متهمان در شهر کرمان و یکی از شهرستان‌های مجاور دستگیر شدند.
او ادامه داد: در کمتر از 4 ‌ماه به این پرونده رسیدگی شد و شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان کرمان براساس شواهد و قرائن، شکایت شاکیان، اعتراف متهمان و سایر موارد 3متهم را گناهکار تشخیص داده و به اتهام تجاوز به عنف به اعدام محکوم کرد. به‌گفته او این احکام هم‌اکنون قطعی نیست اما بلافاصله بعد از تأیید در دیوان عالی کشور اجرا خواهد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید