• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 25 آذر 1397
کد مطلب : 40965
+
-

اصلاح ساختار طرح‌های توسعه شهری

ساختار جدید طرح‌های توسعه شهری و سند راهبردی بلند‌مرتبه‌سازی‌ به‌عنوان یک چارچوب برای تهیه طرح‌های بلندمرتبه‌سازی از سوی وزارت راه و شهرسازی در اختیار شهرداری‌های کلانشهرها قرار می‌گیرد.
به‌گزارش همشهری، معاون و مدیران وزارت راه و شهرسازی با معاونان شهرسازی و معماری کلانشهرهای ایران، در نشستی مشترک برای تغییر ساختاری در نظام تهیه طرح‌های توسعه شهری و ایجاد کارگروه‌های مشترک به توافق رسیدند.
محمد عزتی، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری دبیرخانه مجمع کلانشهرهای کشور ضمن اعلام این خبر به مشکلات موجود در ساختار طرح‌های توسعه شهری اشاره کرد و افزود: فرایند انعقاد قرارداد، تهیه و تصویب طرح‌ها بسیار طولانی بوده و نقش شهرداری‌ها به‌عنوان اصلی‌ترین سازمان مربوطه در آن نادیده گرفته می‌شود. عزتی مغایرت‌های موجود در ضوابط و مقررات شهرسازی مصوب طرح‌های توسعه با طرح‌های مصوب و ملاک عمل قبل، فقدان تراز مالی و توجیه اقتصادی و به تبع آن تحقق‌پذیری بسیار پایین طرح‌ها، بلاتکلیفی ناشی از عدم‌تعیین تکلیف نهایی برخی ‌بافت‌های شهری مانند بافت تاریخی و یا بعضی موضوعات مانند بلند‌مرتبه‌سازی و منوط‌کردن آنها به طرح‌های آتی را ازجمله دغدغه‌های معاونان شهرسازی و معماری کلانشهرها اعلام کرد. رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شهرداری کلانشهرها با بیان اینکه در این نشست نتایج و توافقات خوبی حاصل شد، خاطرنشان کرد: مقرر شد به‌منظور همفکری و تبادل‌نظر، نشستی با حضور معاونان معماری و شهرسازی کلانشهرهای کشور، مدیران حوزه وزارت و مدیران کل شهرسازی و معماری استان‌ها درخصوص بررسی موضوعات مطرح‌شده برگزار و درخصوص تشکیل کارگروه‌های مشترک هماهنگی و تصمیم‌گیری شود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید