• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 24 آذر 1397
کد مطلب : 40846
+
-

خبرها | جامعه

زمستان سختی در راه است

جانشین فرمانده ناجا گفت: با توجه به شرایط موجود و پیش‌بینی صورت گرفته در زمستان سال‌جاری، زمستان سختی برای تردد در جاده‌ها خواهیم داشت. به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، سردار ایوب سلیمانی در رزمایش ترافیکی زمستان97 در پیست آبعلی گفت: به‌علت عدم‌توسعه الزامات مورد نیاز کنترل تردد در جاده‌ها، کیفیت خودروها، هماهنگی سازمان‌ها و... شاهد توقف روند کاهشی حوادث رانندگی در طول سال هستیم و نگرانیم اگر کار اساسی نشود شاهد افزایش مجدد تلفات حوادث رانندگی باشیم. وی ادامه داد: با وجود دوبرابر شدن مجموعه سطح جاده‌ها، تعداد خودروها و...، با تمام تلاش پلیس توانستیم تلفات 27هزار نفری حوادث رانندگی را در سال 85، به 16هزار نفر در سال 96کاهش دهیم؛ یعنی حدود 45درصد کاهش روی داده است.

سونامی سالمندی با افزایش نفود بیمه‌ای مهار می‌شود

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: اگر اقدامات لازم درخصوص معیشت ‌و درمان سالمندان برای سال‌های آتی پیش‌بینی نشود سونامی سالمندی مشکلات و بحران‌هایی را به جامعه تحمیل خواهد کرد. به گزارش مهر، جمشید تقی‌زاده گفت: آمارها نشان می‌دهد هم‌اکنون حدود ۷.۵ تا ۹ میلیون سالمند در ایران زندگی می‌کنند که ۴۸ درصد آنها «تحت پوشش هیچ صندوق بیمه‌ای» نیستند. وی افزود: همچنین ۲۰درصد سالمندان زن و ۱۰درصد سالمندان مرد تنها زندگی می‌کنند و این نشان‌دهنده این است که زنان سالمند و بازنشسته شرایط سخت‌تری نسبت به مردان دارند. تقی‌زاده اظهار داشت: تجربه نشان داده سالمندان و بازنشستگان بهترین مشاوران، در عرصه‌های مختلف اجتماعی هستند که با کمترین توقع، بیشترین منفعت را به خانواده و جامعه هدیه می‌کنند. وی یادآور شد: ما بر این باوریم که آرامش و امنیت اجتماعی و اقتصادی کشور مدیون تلاش‌های بی‌دریغ بازنشستگان است که طی سال‌های فعالیت خود از هیچ کوششی دریغ نداشته و با پشتکار و سختکوشی وصف‌‌ناپذیر در عرصه آبادانی و سازندگی این مرز و بوم، چرخ‌های عظیم توسعه و پیشرفت را به حرکت درآورده‌اند.

۳۰ بهمن آخرین مهلت انصراف بازنشستگان تأمین اجتماعی از بیمه تکمیلی

رئیس کانون عالی مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی گفت: بیمه شدگانی که تمایل به استفاده از خدمات بیمه تکمیلی درمان را ندارند تا ۳۰ بهمن‌ماه مهلت دارند با مراجعه به کانون‌ها انصراف دهند.

علی‌اصغر بیات در گفت‌وگو با مهر به بیمه تکمیلی جدید بازنشستگان تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: قرارداد جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان تأمین اجتماعی از یکم آذرماه تا آخر آبان‌ماه سال آینده اعتبار دارد. وی با اشاره به اینکه حق بیمه‌ای که بیمه شده در ازای هر فرد باید پرداخت کند ۳۸ هزار و ۵۰۰ تومان است، گفت: همچنین بازنشستگان تأمین اجتماعی بایدماهانه ۵۵۰۰ تومان نیز برای بیمه عمر پرداخت کنند. به گفته رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی، مستمری‌بگیران بازنشسته، ازکارافتاده کلی و مستمری‌بگیران بازمانده، به همراه همسر و درصورت تمایل سایر افراد تحت تکفل واجد شرایط می‌توانند از بیمه تکمیلی درمان بهره‌مند شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید